کد خبر: 16593
A

روایت وزیر اطلاعات از رابطه نزدیک و پدرانه رهبری با مسیحیان/ اقلیت‌ستیزی در ایران یک اتهام واهی است

وزیر اطلاعات با تاکید بر نقش موثر نمایندگان سیاسی اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی در ایجاد تعامل میان جوامع مسیحی ایران با ارگانهای دولتی، نقش رهبران مذهبی مسیحیان در انتشار واقعیات موجود کشور در مجامع بین‌المللی را مثمر ثمر دانست.

روایت وزیر اطلاعات از رابطه نزدیک و پدرانه رهبری با مسیحیان/ اقلیت‌ستیزی در ایران یک اتهام واهی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در این دیدار که به میزبانی وی برگزار شد به تبیین نگاه ظرافتمندانه اسلام نسبت به اقلیت های دینی و جامعه شهروندی مسلمانان پرداخت.

وی تصریح کرد: از این که اقلیت های دینی در ایران در آرامش زندگی و ابراز رضایت می کنند برای ما یک ارزش دینی است.

وزیر اطلاعات بندهایی از نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر در زمان انتصاب وی به عنوان والی مصر (عهدنامه مالک) و داستان هایی از زندگی مسیحیان در حکومت علوی را بیان کرد و افزود: اسلام آرامش همگان را می خواهد و ارتباط میان ادیان مختلف با مسلمانان در جامعه اسلامی، وظیفه اسلامی و شیعی ما است.

وی ادامه داد: آن چنان که دین اسلام علوی در ادامه به برخی مشترکات میان ادیان توحیدی اشاره کرد.

وزیر اطلاعات ضمن یادآوری خاطراتی از ملاقات های حضرت امام خمینی (ره) با اسقف های مسیحی به ارتباطات نزدیک پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسیحیان و حضور مکرر ایشان در منازل خانواده معظم شهدای اقلیت های مذهبی اشاره کرد.

علوی با مقایسه نمایندگان ارمنی و آشوری در مجلس شورای اسلامی که به لحاظ قومی تفکیک شده اند، با سایر مجالس و پارلمان های کشورهای دیگر، این ویژگی را منحصرا از الطاف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به شهروندان غیرمسلمان خود دانست.

وی افزود: این مهم باعث می شود که اقلیت های دینی احساس تعلق بیشتری نسبت به کشور و میهن خود داشته باشند.

وزیر اطلاعات با انتقاد از برخی اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقلیت ستیزی و رعایت نکردن حقوق اقلیت های دینی گفت: اگر از نگاه قانونی با یک نفر مسیحی در قبال تخطی صورت گرفته برخورد می شود، دلیل بر نبود آزادی مذهبی یا دشمنی میان اسلام و مسیحیت نیست.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از دفاع رهبران سیاسی و مذهبی اقلیت های دینی در مقابل هجمه های وارده بر جمهوری اسلامی ایران افزود: از اینکه در دفاع از حق خود کوتاه نیامدید و با زبان خود بیانگر حقایق واقعی داخل کشور بوده اید، تشکر می کنم چرا که شما از مظلوم دفاع و حقیقت را بیان کرده اید.

وزیر اطلاعات ضمن بازخوانی مختصری از تاریخ حضور اقلیت های دینی و مذهبی در ایران، افزود: از این که اقلیت های دینی در این کشور آرامش داشته و ابراز رضایت می کنند برای ما یک ارزش دینی است، چرا که مکلف به رعایت دستورات دین مبین اسلام، پیامبر عظیم الشان اسلام و امامان معصوم(ع) هستیم و از این بابت خرسندم و اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند تا انسان ها را به لحاظ انسانیت شان تکریم کند.

در این دیدار که آقایان خانلری و آبرامیان نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی، یوناتان بت کلیا نماینده آشوری در مجلس شورای اسلامی) و اسقف ها آشکاریان، چفتچیان، کاشجیان داودیان (ارامنه منی ارتدوکس و کاتولیک) میرام و بنیامین (آشوری) حضور داشتند، آنان از برگزاری جلسه و اقدامات وزارت اطلاعات تشکر کردند.

این نمایندگان با تاکید بر اهمیت موضوع امنیت در جامعه به عنوان عامل اصلی حیات اجتماعی و شهروندی به موارد ذیل اشاره کردند:

*ایران رنگین کمان زیبایی است که از زندگی ادیان مختلف در صلح و آرامش و آسایش است.

*در اکثر کنفرانس های بین المللی از ما درباره و وضعیت اقلیت ها در ایران سوال می کنند و ما بر حسب وظیفه، خود را سفیران جمهوری اسلامی ایران در انعکاس واقعیات می دانیم.

*همواره از همکیشان خارجی خود دعوت کرده ایم تا برای لمس واقعیت های موجود به ایران سفر کنند تا سموم ناشی از تبلیغات سوء را از اذهان خود بزدایند. و شاهد عینی آزادی در ایران باشند.

*با توجه به تحولات سیاسی و نظامی ایجاد شده در منطقه ضرورت دارد تا با حفظ همدلی و وحدت بین ادیان، مقابل دشمنان خود بایستیم.

*اگر مشکلات و سختی ها در مسائل مختلف وجود داشته و دارد برای همه ی شهروندان است و اطمینان داریم با همکاری همدیگر حل شدنی است.

*ارامنه در هر منطقه ای ساکن بوده اند شهروندانی وفادار به حساب آمده اند و خالصانه ترین داشته های خود را تقدیم کشورشان نموده اند.

*ما همواره خود را سفیران زنده جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی می دانیم.

*وزارت اطلاعات را تنها جایی می دانیم که همیشه یارو یاور ما بوده است.

*ارتباط وزارت اطلاعات با جامعه اقلیت صرفاً به جهت نیازهای مکمل است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر