کد خبر: 16596
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

پشت پرده هجمه‌های ضرغامی علیه دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور/ رئیس پیشین رسانه ملی از چه ناراحت است؟

صداوسیمای تحت زعامت ضرغامی در همان آغاز به کار دولت یازدهم و در شرایطی که ضرورت داشت حجم خرابی‌های ناشی از اقدامات دولت احمدی نژاد برای مردم تشریح شود، در اقدامی تعجب‌برانگیز و بی‌سابقه، تریبون خود را در یک زمان مطلوب و پربیننده(پرایم تایم) در اختیار وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد گذاشت تا او برای رفع اتهام از خود به تخطئه و انکار واقعیت‌ها و موانعی بپردازد که از دولت احمدی نژاد برای دولت روحانی به ارث رسیده است!

پشت پرده هجمه‌های ضرغامی علیه دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور/ رئیس پیشین رسانه ملی از چه  ناراحت است؟

دیده بان ایران جعفر عزتی: این روزها همه ژنرال‌های اصولگرا به تخریب و تخطئه دولت روی آورده‌اند؛ از محمد باقر قالیباف که دوران 12 ساله ریاستش بر شهرداری تهران مملو و مشحون از عدم شفافیت است تا عزت الله ضرغامی که در دوران ریاست 10 ساله‌اش بر صداوسیما، بذر جناحی‌گری را در این رسانه ملی پاشید و جایگاه صداوسیما را از یک تریبون عمومی و فراگیر به یک تریبون طیفی و انحصاری تقلیل داد.

ضرغامی که در قرار گرفتن نامش در بین کاندیداهای نهایی جمنا(تشکیلات انتخاباتی اصولگرایان) تشکیک وجود دارد و حتی برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از عدم اقبال اصولگرایان به وی است؛ اخیرا در مصاحبه با روزنامه صبح نو (ارگان انتخاباتی شهردار تهران) حملات کلامی تندی را متوجه دولت گردانیده است و گفته است: «در هیچ یک از دوره‌های قبل و دولت فعلی، اختلافات و ناهماهنگی بین دستگاه‌های دولتی تا این اندازه برجسته و نگران کننده نبوده است.علت اصلی آن هم عدم حضور مستمر آقای روحانی در جریان فعالیت‌های وزارتخانه‌هاست».

*تریبون‌های بیشمار جناب ضرغامی برای حمله به دولت!

البته این نوع هجمه پراکنی جناب ضرغامی به دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور مسبوق به سابقه است و وی پیش‌تر نیز از طریق تریبون‌های مختلف دولت برآمده از رای مردم را عرصه تاخت و تازهای کلامی‌اش قرار داده بود؛ ضرغامی در اوایل بهمن ماه در صفحه شخصی اش در فضای مجازی نوشته بود: «آقای رئیس جمهور!ترامپ، بی‌اخلاقی و گستاخی نسبت به ملت بزرگ ایران را از حد گذرانده است! او معنای پاسخ‌های کنایه‌آمیز مثل دیوار برلین را نمی‌فهمد. پیشنهاد می‌کنم چند کلام درشت مشابه آنچه برخی مواقع در مورد منتقدان داخلی می‌فرمایید نثارش کنید شاید سرجایش بنشیند».

ضرغامی در آبان ماه نیز در سخنانی از تریبون نماز جمعه به دستاورد عظیم دولت یازدهم یعنی برجام، هجمه آورد و مقامات و مسئولان دولتی را به سبب اعلام مزایای برجام، مورد شماتت قرار داد!

* 15 ماهی که صداوسیمای ضرغامی دولت تدبیر و امید را نواخت!

ضرغامی که این روزها در شورای عالی فضای مجازی فعالیت می‌کند و در اکثر شبکه‌های اجتماعی هم عضویت دارد، پیش تر به عنوان رئیس صداوسیما، 15 ماه با دولت یازدهم همکاری داشته است؛ همکاری‌ای که بعضا با تناقضات و تعارضاتی هم همراه بود؛ شاید شاه بیت این تعارضات ماجرای تاخیر در گفت و گوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم در نیمه بهمن ماه سال 92 بود که انتقادات زیادی نسبت به کارشکنی صداوسیما در این رابطه در فضای سیاسی و رسانه‌ای برانگیخته شد.  

صداوسیمای تحت زعامت ضرغامی در همان آغاز به کار دولت یازدهم و در شرایطی که ضرورت داشت حجم خرابی‌های ناشی از اقدامات دولت احمدی نژاد برای مردم تشریح شود، در اقدامی تعجب‌برانگیز و بی‌سابقه، تریبون خود را در یک زمان مطلوب و پربیننده(پرایم تایم) در اختیار وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد گذاشت تا او برای رفع اتهام از خود به تخطئه و انکار واقعیت‌ها و موانعی بپردازد که از دولت احمدی نژاد برای دولت روحانی به ارث رسیده است! 

البته رویکرد انتقادی و بعضا عناد آمیز جناب ضرغامی با دولت روحانی صرفا منحصر به مدت زمان ریاستش بر صداوسیما نماند و در مقاطع بعدی هم کمااینکه در ابتدای این مرقومه بدان اشاره شد، ادامه پیدا کرد؛ یکی از محمل های انتقاد ضرغامی به رئیس جمهور به بحث مربوط به جلسات شورای عالی فضای مجازی بازمی گردد که ضرغامی عضو حقیقی این شورا محسوب می شود و هرازچندگاهی وقتی قافیه انتقادات سیاسی اش به دولت یازدهم تنگ می آید، از این موضع هجمه پراکنی می کند؛ وی در مهرماه سال گذشته طی پستی در یکی از شبکه های اجتماعی از اهمال در تشکیل جلسات شورایعالی فضای مجازی انتقاد کرد و اعلام داشت در یک بازه زمانی بیش از یکماهه تنها یک جلسه شورایعالی فضای مجازی آن هم با هدف تغییر دبیر برگزار شده است! پس از این اعلام موضع انتقادی ضرغامی، در برخی رسانه‌ها چنین پیچید که مخالفت برخی اعضای اصلی شواری مزبور با اعطای پست دبیری به ضرغامی، او را مکدر کرده و سبب شده بر حجم انتقادات و مخالفت ورزی هایش علیه دولت و شخص رئیس جمهور بیفزاید!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر