کد خبر: 16725
A
عراقچی:

برجام چهره و موقعیت ایران را تغییر داد/وزارت نفت معجزه کرد

معاون وزیر خارجه گفت: برجام چهره و موقعیت ایران را از زمین تا آسمان تغییر داد.

برجام چهره و موقعیت ایران را تغییر داد/وزارت نفت معجزه کرد

سید عباس عراقچی در سخنانی عصر روز پنجشنبه با بیان اینکه برجام از زوایای مختلف قابل بررسی است گفت: یک زاویه مسایل داخلی و برخوردهای سیاسی با برجام است. در کنار مضرات نگاه سیاسی به آن اما یک منفعت دارد این نگاه که برجام باعث شد رشد خوبی در سطح فهم و درک سیاسی جامعه ایجاد کند.

برجام چهره و موقعیت ایران را تغییر داد

وی ادامه داد: برجام برنامه هسته‌ای ایران را از یک برنامه ممنوعه به یک برنامه مشروع در سطح بین الملل تغییر داد و قطعنامه‌های فصل هفتمی شورای امنیت را لغو کرد که ایران را تهدید صلح و امنیت بین الملل می‌دانستند. امروز ایران یکی از مهترین بازیگران در عرصه منطقه و سوریه است که تا دیروز سعی می‌شد ما را نادیده بگیرند.

این مقام وزارت خارجه با بیان اینکه برنامه هسته‌ای به خوبی بعد از برجام ادامه دارد از خدمات و نقش آفرینی دکتر علی اکبر صالحی قدردانی کرد و گفت: صالحی یکی از برجسته‌ترین دانشمندان هسته‌ای کشور است که در مذاکرات بسیار اثر گذار بودند.

معاون ظریف خاطرنشان کرد: برنامه هسته‌ای و با نظارت‌های بیشتر به خاطر اعتمادسازی ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد که تمام موانعی که برجام باید از سر راه کنار می‌زد را برداشته است. توقع نبود برجام اقتصاد ایران را دگرگون کند بلکه انتظار بود موانع برداشته شود و این وظیفه را برجام انجام داد. مثلا برجام موانع خرید هواپیما را برداشت اما اینکه چرا خریدیم و چطور آن را خریدیم به سیاست‌های دولت و کشور باز می گردد. برجام باید موانع بر سر راه فروش نفت را بر می داشت که این کار را انجام داد، اما اینکه بعد از آن وزارت نفت خوب عمل کرد؛ به نظر من خوب عمل کرد.

وزارت نفت معجزه کرد

عراقچی اظهار کرد: وضعیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به حالت عادی برگشته است. معتقدم وزارت نفت کاری در حد معجزه انجام داد که در طی یک سال میزان فروش نفت را به قبل از تحریم‌ها برگرداند.

وی همچنین گفت: با کارهایی که در حال انجام است به زودی در برداشت سهم گازمان در میادین مشترک مساوی می‌شویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر