کد خبر: 16909
A

رییس ستاد انتخابات کشور: کاندیداها گواهی عدم سوء پیشینه بگیرند

رئیس ستاد انتخابات: ثبت‌نام از دواطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی در انتخابات میان دوره‌ای که از ۸ اسفند آغاز شده بود به اتمام رسیده و در حال حاضر هیات‌های اجرایی در حال بررسی صلاحیت‌ داوطلبان هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور: کاندیداها گواهی عدم سوء پیشینه بگیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ علی‌اصغر احمدی درباره روند ثبت‌نام‌ها و آغاز به کار  هیات‌های اجرایی گفت: ثبت‌نام از دواطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی در انتخابات میان دوره‌ای که  از ۸ اسفند آغاز شد به اتمام رسیده و در حال حاضر هیات‌های اجرایی در حال بررسی صلاحیت‌ داوطلبان هستند.

او در ادامه به زمان ثبت‌نام شوراهای شهروروستا اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام دیگر مربوط به انتخابات شوراهای شهر و روستا است که دواطلبان از ۳۰ اسفند به مدت ۷ روز  با حضور در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌توانند نام‌نویسی کنند.

احمدی افزود: به زودی به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور ابلاغ خواهیم کرد که هیات‌های اجرایی را تشکیل دهند.

رییس ستاد انتخابات تاکید کرد: کلیه عزیزانی که علاقمندند داوطلب انتخابات شوند و از مردم رأی بگیرند تا فرصت باقی است در این روزها برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند و به فرمانداری و بخشداری‌ها بر اساس فرمت‌هایی که با مراجع ذی ربط هماهنگ شده ارائه دهند تا سرعت و سهولت انجام کار بالا برود.

او خاطر نشان کرد:  گواهی عدم سوء پیشنه برای نامزدهای انتخابات باید به حکم قانون گرفته و ارائه شود.  

احمدی به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ نیز اشاره کرد و گفت: زمان نام‌نویسی نامزدهای ریاست جمهوری از  ۲۲ فرودین ۹۶ به مدت ۵ روز در وزارت کشور انجام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات در پایان تاکید کرد: اصل انتخابات استفاده ازحقوق فردی در قانون اساسی و قوانین موجود برای آحاد ملت است،از این رو  در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ افرادی که ۱۸ سال تمام داشته باشند می‌توانند رأی خود را به صندوق بیاندازند.- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر