کد خبر: 16918
A

تماس تلفنی نخست‌وزیر ترکیه با همتای هلندی‌اش درپی تنش در روابط دو کشور

در پی بروز بحران سیاسی میان هلند و ترکیه، نخست وزیران دو کشور در تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

تماس تلفنی نخست‌وزیر ترکیه با همتای هلندی‌اش درپی تنش در روابط دو کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری سی ان ان ترک، مارک روت، نخست وزیر هلند در این تماس تلفنی ناراحتی خود را از تنش‌های اخیر در روابط دو کشور اعلام کرد و هر دو طرف بر خروج از بحران تاکید کردند.

هلند اخیرا تجمع انتخاباتی هواداران اردوغان در این کشور را لغو کرده اجازه فرود هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ترکیه را نیز نداد. این اقدام باعث شد آنکارا نیز مقرهای دیپلماتیک هلند در ترکیه را موقتا ببندد.

کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه افزود: کسانی که مدافع دموکراسی هستند نمی‌توانند چنین اقدامی انجام دهند، از یک طرف نمی‌توان خود را دموکرات‌ اعلام کرد و از طرف دیگر دست به چنین اقدامی زد. این اقدام را تحت هیچ شرایطی درست تلقی نمی‌کنیم. این رفتار اشتباه است. اعمال تحریم علیه هلند حق ماست.

همچنین عمر چلیک، وزیر امور اتحادیه اروپا با محکوم کردن این اقدام هلند اعلام کرد که هلند با این اقدام خود،‌ هموطنانی که تاکنون درباره رفراندوم پیشرو مردد بودند را به سمت رای آری سوق داد.

 

تاکنون کشورهایی مانند اتریش، آلمان، سوئد و هلند گردهمایی‌هایی تبلیغاتی حزب عدالت و توسعه برای کسب آرای آری در رفراندوم پیشرو را لغو کردند.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر