کد خبر: 16935
A

سفر وزیر خارجه ترکیه به سوئیس به تعویق افتاد

در ادامه مخالفت مقامات اروپایی با سفر وزیر خارجه ترکیه به کشورهای این قاره، برنامه سفر وی به سوئیس‌ هم به تعویق افتاد.

سفر وزیر خارجه ترکیه به سوئیس به تعویق افتاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: «مورات صحین» (Murat Sahin) رئیس اتحادیه دموکرات‌ های اروپایی- ترکیه‌ ای در سوئیس (UETD) اعلام کرد که سفر «مولود چاوش‌ اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به سوئیس به تعویق افتاد.

بر اساس گزارش های واصله، «مورات صحین» با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: برنامه سفر «چاوش‌ اوغلو» به سوئیس که قرار بود امروز یکشنبه برگزار شود به تعویق افتاد.

لازم به ذکر است، ترکیه ۱۶ آوریل سال جاری میلادی شاهد برگزاری همه پرسی قانون اساسی پیشنهادی اردوغان است؛ اقدامی که با مخالفت کشورهای اروپایی همراه گردیده است.

کشورهای اروپایی اصلاحات قانون اساسی ترکیه را گامی در راستای تثبیت قدرت «تَک نفره» اردوغان می دانند.

پیش از این نیز، آلمان از سفر وزیر دادگستری ترکیه برای شرکت در تجمع تبلیغاتی اتباع تُرک در این کشور جلوگیری کرده بود.

روز گذشته نیز، پس از اینکه هلند اجازه فرود هواپیمای حامل «مولود چاوش‌ اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به این کشور را نداد؛ جنگ لفظی سختی میان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «مارک روت» (Mark Rutte) نخست وزیر هلند درگرفت؛ به نحوی که اردوغان آمستردام را به تحریم های ویژه ای تهدید کرد.

گفتنی است سخنرانی مقامات ترکیه ای در راستای تبلیغ به نفع همه پرسی قانون اساسی ترکیه که برای  تغییر نظام سیاسی این کشور از پارلمانی به ریاستی است؛ انجام می گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر