کد خبر: 16992
A

عضو فراکسیون امید: تفحص از شهرداری به‌دلیل ریخت و پاش‌ها و ولنگاری‌های مالی ضروری است

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید بر ضرورت انجام تفحص از شهرداری تهران به‌منظور بررسی ریخت وپاش‌ها، ولنگاری‌های مالی و قراردادهای مشارکتی، گفت: بیش از ۵۰ درصد درآمد شهرداری تهران از محل فروش تراکم حاصل می‌شود.

عضو فراکسیون امید: تفحص از شهرداری به‌دلیل ریخت و پاش‌ها و ولنگاری‌های مالی ضروری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ پراونه مافی با اشاره به اظهارات برخی از متقاضیان تفحص از شهرداری تهران مبنی بر به‌راه افتادن لابی‌های گسترده و غیرمعمول با نمایندگان جهت منصرف کردن آن‌ها از پیگیری تفحص گفت: سوال، تذکر، استیضاح و تحقیق و تفحص؛ وسیله‌ و ابزارهایی است که یک نماینده از این طریق قادر به انجام وظایف نظارتی خود است. این ابزارها به هیچ عنوان نباید آلوده به مسائل جناحی شود چرا که منجر به این می‌شود این ابزار در یک مورد تاثیرگذار و در مورد دیگر بی‌تاثیر باشد.

تفحص شهرداری تهران به‌دلیل ریخت و پاش‌ها و قراردادهای مشارکتی ضروری است

او با اشاره به مسائل مربوط به تفحص از شهرداری تهران، اعلام کرد: موضوع تفحص از شهرداری تهران به دلائلی کاملاً بارز و روشن اعم از ریخت و پاش‌ها و ولنگاری‌های مالی، قراردادهای مشارکتی در پروژه‌های مختلف، بحثی تخصصی و ضروری است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابر این نمایندگان مجلس کاملاً حق دارند با ورود به مسائل و مباحث مدیریتی و ساختارهای شهرداری، تحقیق و تفحص کنند که مشخص شود، درآمدهای این سازمان و پول‌هایی که هزینه می‌شود تا چه میزان اصولی مدیریت می‌شود و تا چه میزان به صورت غیراصولی انجام شده است.

بیش از ۵۰ درصد درآمد شهرداری تهران از محل فروش تراکم حاصل می‌شود

او با اشاره به درآمدهای شهرداری تهران، اعلام کرد: بنابر گزارش‌های مختلف سازمان بازرسی درباره شهرداری تهران، بیش از ۵۰ درصد درآمد شهرداری تهران از محل فروش تراکم حاصل می‌شود و این درحالی است که این درآمدها صرفاً مربوط به درآمدهای پولی شهرداری تهران است و به‌عنوان مثال درآمدهای ناشی از بحث املاک مقوله‌ای متفاوت است.

فروش تراکم یعنی تبدیل شدن تهران به یک غول آهنی!

مافی با طرح این سوال که فروش تراکم به چه معنایی است، خاطرنشان کرد: فروش تراکم به‌معنای فروش حق مردم تهران است! فروش تراکم یعنی ساختن ساختمان‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ طبقه و این‌که امروز تهران تبدیل شده است به یک غول آهنین!

شهرداری تهران حق ندارد به هر وسیله و با هر هدفی، تراکم‌فروشی کند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرداری تهران حق ندارد به هر وسیله و با هر هدفی، تراکم‌فروشی کند. چرا که این حقوق مردم است و ما به‌عنوان نماینده مردم باید از شهرداری تهران سوال کنیم که با چه توجیهی تا این میزان تراکم‌فروشی می‌کند.

باید با تفحص از شهرداری مشخص شود سیاست‌گذاری‌ها چگونه انجام شده است

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران یادآور شد: با این حساب نمایندگان موظفند با ورود به این پرونده، بررسی کنند سیاست‌گذاری در شهرداری تهران چگونه و توسط چه کسانی انجام می‌شود؛ بنابر این تحقیق و تفحص به‌عنوان ابزار نظارتی مجلس به هیچ عنوان نباید محدود شود.

دلیل کمیسیون عمران برای ردضرورت تفحص شهرداری بخاطر بار مالی توجیه است

او در پاسخ به پرسشی درباره دلایل کمیسیون عمران برای رد ضرورت این طرح تفحص به‌دلایلی همچون بار مالی انجام آن در مجلس، گفت: به نظر می‌رسد که این دلایل صرفاً توجیه است. باید منتظر بمانیم که این کمیسیون چه گزارشی در جلسه روز سه‌شنبه به صحن ارائه می‌کند.

مافی در پایان و در واکنش به سوال دیگری درباره فضای عمومی صحن در قبال این تفحص گفت: این مسائل آن‌چنان قابل پیش‌بینی نیست و به مسائل مختلفی از جمله نحوه قرائت و محتوای گزارش کمیسیون عمران و چگونگی دفاع متقاضیان تفحص از آن بستگی دارد.- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر