کد خبر: 17017
A

گلایه «فاطمه حسینی» از دولت به‌خاطر بی‌توجهی به جایگاه مدیریتی زنان در حضور رییس جمهور

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از دولت به‌خاطر بی‌توجهی به جایگاه مدیریتی زنان انتقاد کرد.

گلایه «فاطمه حسینی» از دولت به‌خاطر بی‌توجهی به جایگاه مدیریتی زنان در حضور رییس جمهور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سیده فاطمه حسینی با اشاره به دیدار صبح امروز (دوشنبه) فراکسیون امید با رئیس جمهور گفت: من در این دیدار عنوان کردم که انتظار بود دولت از حضور زنان متخصص و توانا در عرصه‌های مدیریتی بهره بیشتری بگیرد. در وزارت خارجه بعد از 40 سال یک سفیر زن در این دولت منصوب شد که البته این امر قبل از انقلاب نیز سابقه داشته و در وزارت علوم بعد از 40 سال از بین 140 دانشگاه فقط دانشگاه الزهرا و سه دانشگاه غیر انتفاعی روسای زن دارند. این در حالی است که در وزارت اقتصاد هیچ زنی عضو هیات مدیره بانک های دولتی و خصوصی نیست و در وزارت کشور بعد از 40 سال هیچ زنی استاندار نشده است. لذا ارتقاء جایگاه مدیریتی زنان رضایت بخش نبوده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: همچنین مطرح کردند که دولت یازدهم در حالی کار خود را آغاز کرد که کشور رشد اقتصادی منفی را تجربه می کرد، اما در حال حاضر با دو ابر چالش در اقتصاد کلان تحت عنوان شکاف تورمی و شکاف رکودی مواجه هستیم و سالانه 900 هزار نفر به متقاضیان بازار کار اضافه می شوند. البته برجام اثرات مثبتی در عرصه اقتصادی داشت و امروز شاهد مهار تورم 40 درصدی و کاهش آن به تورم تک رقمی هستیم.

حسینی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در دو محور بهره وری و جذب سرمایه گذاری خارجی برای تولید با تکیه بر نیروی داخلی و با هدف صادرات قابل تحقق است، گفت: همچنین در این جلسه عنوان کردم که شاخص بهره وری به جز حوزه ارتباطات که حدود 9 برابر شده در سایر بخش ها رشد چشمگیری نداشته و یا با کاهش مواجه بوده است، به طور مثال در حوزه نفت و گاز یک سوم شده است. همچنین در مورد سرمایه گذاری خارجی باید توجه داشت که می توان با تکیه بر توان داخل و در نظر داشتن هدف تولید برای صادرات از چالش رکود تورمی بیرون بیاییم.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان به عنوان فرصت طلایی کشور یادآور شد: من در این دیدار همچنین خواستار اقدام عملی دولت برای اولویت دادن به موضوع اشتغال جوانان شدم.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر