کد خبر: 17024
A

لاریجانی: از دست اندرکاران جبهه مردمی تشکر می کنم که مرا خبر نکردند!

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که به عنوان رییس قوه مقننه مصلحت نمی دانم در مسائل انتخاباتی ورود پیدا کنم، گفت: با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جلسه ای نداشته ام.

لاریجانی: از دست اندرکاران جبهه مردمی تشکر می کنم که مرا خبر نکردند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی لاریجانی عصر امروز دوشنبه در نشست خبری آخر سال خود  با تاکید بر این که به عنوان رییس قوه مقننه مصلحت نمی دانم در مسائل انتخاباتی ورود پیدا کنم، گفت: با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جلسه ای نداشته ام.

این خبرنگار سوال کرد: آیا اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) برای حضور در این تشکل به شما رجوع کرده اند و این که عجیب است چهره هایی چون علی لاریجانی، علی اکبر ولایتی یا علی اکبر ناطق نوری سکوت سیاسی اختیار کنند، آیا اساسا در جریان سازوکار انتخاباتی اصولگرایان هستید یا خیر.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز پاسخ داد: من جلساتی ندارم ، برداشت من این است که مسائل کشور به ویژه در مسائل اقتصادی پییچده شده است و باید برای این مسائل مهم کشور وقت گذاشت.

لاریجانی ادامه داد: نظر من این است که ما نباید وقتی مسئولیت مهم را بر عهده می گیریم دنبال کارهای دیگری برویم. من بعد از نماز صبح که به مجلس می آیم مشغول کارهای مجلس هستم و فرصت کارهای دیگری را ندارم.

وی تصریح کرد: بنابراین من به عنوان رییس قوه مقننه مصلحت نمی دانم که در مسائل انتخاباتی ورود کنم، برای این کار آقایانی هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر منظور شما این است که جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای تشکیل این جبهه خبری به من دادند یا خیر، باید بگویم نه خبری به من ندادند و البته تشکر می کنم که خبر ندادند. چون من با این وضعیت نمی رسیدم و فرصتی نداشتم که در جلسات آنها شرکت کنم.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوال شبکه خبر درباره این که چه تعداد طرح و لایحه بعد از گذشت یک سال از تشکیل مجلس دهم باقی مانده است، گفت: طرح های زیادی مانده که باید به آنها رسیدگی شود.

وی علت رسیدگی نشدن به این طرح ها و لوایح را بررسی لایحه برنامه ششم و بودجه 96 عنوان کرد.

رییس مجلس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری میزان درباره طرح کاداستر و ایرادات به وجود آمده در اجرای آن خاطرنشان کرد: این مساله خیلی روشن نشده که ضرری به وجود آمده است اما تصمیمات مجلس درباره محیط زیست و فضای سبز و احیای جنگل ها به حل مشکلات زیستی کمک می کند.

لاریجانی تصریح کرد: در لایحه برنامه ششم توسعه و بودجه 96 کنترل مراتع و مبارزه با رفتارهای منفی در این زمینه وجود دارد و من گفته ام که نباید به اجرای طرح مهم کاداستر لطمه ای وارد شود.

نماینده مردم قم در پاسخ به سوال خبرنگار جام جم درباره تحقق اقتصاد مقاومتی و نتیجه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: گزارش اقدامات مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی را روز گذشته در صحن علنی ارائه کردیم که در چارچوب برنامه ششم بودجه سال 96 و قوانین تنظیم مقررات مالی یک و دو بوده است.

لاریجانی افزود: در این بخش گام های خوبی برداشته شده و در دولت هم ستادی تشکیل شده که باید از گام های برداشته شده توسط آنها حمایت کرد.

شبکه الجزیره نیز درباره روابط ایران و مصر و احتمال از سر گیری روابط میان دو کشور پرسید که لاریجانی پاسخ داد: مصر و ایران دو کشور باسابقه تمدنی غنی در منطقه بوده و از جهات مختلف از یک رشد یافتگی برخوردار شده اند.

وی تاکید کرد: بعد از قرارداد کمپ دیوید دچار نقصی در روابط با مصر بوده ایم و شرایط خیلی تغییر کرده است و هر اقدامی که منجر به روابط عادی میان ایران و مصر شود ما استقبال می کنیم اما گام های برداشته شده تاکنون منتج به روابط عمیق نشده است.

خبرگزاری صدا و سیما از رییس مجلس درباره خلاء های باقی مانده در اجرای اقتصاد مقاومتی پرسید که لاریجانی پاسخ داد: فکر می کنم خلاءهای قانونی زیادی نداریم چون چندین قانون مانند بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید در هنگام اجرا دچار مشکل هستند و ستاد اقتصاد مقاومتی نیز البته پروژه های خوبی را شروع کرده و باید چند سالی مستمر در این زمینه کار شود.

لاریجانی افزود: برخی از کارخانجات خوابیده به راه افتاده اند ولی مشکل رکود هنوز وجود دارد و اگر احتیاج به قانون داشته باشیم در این مسیر هیچ مضایقه ای نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در سال های 91 و 92 تشنج شدید اقتصادی داشتیم و در طی سال های گذشته برای حل آنها فکر و کار شد به شکلی که بسیاری از کارخانجات تعطیل شده امروز به راه افتاده اند ولی مشکلات همچنان باقی است و حکمرانان باید در این مسیر حرکت کنند.

خبرنگار خبرگزاری پانا نیز درباره نقش مناطق آزاد در رشد اقتصادی پرسید که رییس قوه مقننه گفت: لایحه دولت درباره مناطق آزاد در کمیسیون مربوطه مطرح است و به زودی در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: اصل مناطق آزاد تحرک تولیدی نداشتند و بیشتر وارداتی بود که البته این اشکال است و آقای ترکان نیز این موضوع را قبول دارند، ولی گفتند که باید این مسیر آرام آرام عوض شود و اگر مناطق آزاد وجه صادراتی به خود گیرند مجلس هم از آنها حمایت می کنند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر