کد خبر: 17031
A

لاریجانی: من رفیق آقای روحانی هستم/ بالاخره جایی برای ممنوع التصویری خاتمی تصمیم گرفته است

رییس‌مجلس در خصوص نحوه عملکرد خود در عرصه انتخابات و حمایت از روحانی گفت:‌ من رفیق آقای روحانی هستم اما اینکه در انتخابات فعالیت کنم به مصلحت قوه مقننه نمی بینم و در این حوزه فعالیتی ندارم و حرف هایی که گفته می‌شود منطبق بر واقعیت نیست.

لاریجانی: من رفیق آقای روحانی هستم/ بالاخره جایی برای ممنوع التصویری خاتمی تصمیم گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس در جریان نشست خبری امروز(دوشنبه) خود در پاسخ به سوالی در مورد گزارشات دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت:‌ گزارشات دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی برای ما ارسال می‌شود و این نیست که هیچ گزارشی وجود نداشته باشد و ما نسبت به آن بی اطلاع نیستیم؛ اما درقضاوت در این خصوص باید وضعیت سالهای 91 و 92 و تنش ها در بخش اقتصادی و حجم بدهی‌ها مورد توجه قرار گیرد و ببینیم دولت چه چیزی را به ارث گذاشت و توجه کنید که حل این مسائل ساده نیست و دولت تلاش های زیادی انجام داده و شاهدیم این تورم کنترل شد. اما چیزی که مهم است این است که برای حل مسائل و رسیدن به مطالبات رهبری باید چند سال به طور مجاهدانه در عرصه اقتصاد فعالیت شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به موضوع مصوبه مجلس در مورد دریافتی مدیران گفت:‌ مجمع باتوجه به اینکه دولت گفته بود در لایحه قانون خدمات کشوری موضوع حقوق ها را خواهد دید تصمیم گرفت که این مصوبه را حذف کند اما قطعا و در ادامه ما به آن ورود خواهیم کرد و ناراحتی من از برخی اظهارنظرها در خصوص مصوبه مجلس بر می گشت به لحنی که برخی‌ها این اظهارنظر را برای مورد خطاب قرار دادن مجلس برگزیده بودند که ادبیاتی نادرست و خارج از شان مجلس بود.

لاریجانی در خصوص سوال خبرنگار دیگری در مورد نگاه جمهوری اسلامی ایران به روابط با همسایگان گفت:‌روابط ما با همسایگان و کشورهای اسلامی مبتنی بر عقلانیت و مسالمت است. حتی ممکن است برخی کشورها در گذشته جفاهایی به ما کرده باشند اما نگاه جمهوری اسلامی ایران برخورد مسالمت آمیز و همدلانه با کشورهای منطقه و اسلامی است و در این چارچوب حرکت می‌کند و سفر رئیس‌جمهور به کویت نیز در همین راستا بود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ممنوع التصویری رئیس‌جمهور دولت اصلاحات تصریح کرد: اگر قانونی در این موضوع باشد باید از طریق مجلس به تصویب رسیده باشد. اما بالاخره جایی برای این موضوع تصمیم گرفته است.

رئیس قوه مقننه افزود:‌ طرحی از سوی تعدادی از نمایندگان برای گفت‌وگوهایی بین جریان های مختلف ارائه شده و ما مشکلی با آن نداریم چرا که در مجلس جریان ها و نگاه های مختلفی وجود دارد که در عین حال روابط برادرانه ای نیز با یکدیگر دارند و مسائل سرجای خودش در این چارچوب های مختلف مطرح می‌شود و این شان مجلس است که همه گروه ها و جریان ها در آن فعالند.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر