کد خبر: 17038
A
جلالی:

سال پیش‌رو سال رونق اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم است

رییس مرکز پژوهشهای مجلس با بیان اینکه رفع مسائل ساختاری اقتصاد کشور را نیازمند تلاش و همت همه جانبه و وحدت تمامی دستگاه ها دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد کشور در برابر تهدیدهای اقتصادی و غیراقتصادی است.

سال پیش‌رو سال رونق اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم است

دیده بان ایران - کاظم جلالی امروز (دوشنبه 23 اسفند ماه) در جمع کارکنان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک فرارسیدن نوروز سال 1396 و میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در سال 95 سال پر تلاشی را پشت سر گذاشت چراکه در کنار بررسی و ارائه گزارش‌های کارشناسی برای بودجه سال 96 و سایر طرح‌ها و لوایح به ارزیابی لایحه برنامه ششم توسعه نیز پرداخت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تبیین استراتژی 4 ساله مجلس دهم و کمیسیون‌های تخصصی از دیگر اقدامات مرکز پژوهش‌های مجلس در سال 95 بود که به خوبی نقشه راه مجلس و کمیسیون‌ها را در یک دوره 4 ساله ارزیابی کرده بود.

وی با اشاره به بررسی‌ها و گزارش‌های مرکز پژوهش‌های درخصوص برنامه ششم توسعه و 5 برنامه توسعه قبلی، تصریح کرد: با این بررسی‌ها مشخص که میزان عملکرد 5 برنامه توسعه قبلی زیر 30 درصد بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس خاطرنشان کرد: نظر مرکز پژوهش‌ها در خصوص برنامه این بود که برنامه‌های توسعه باید به جای نوشتن برنامه جامع، هدفگذاری داشته باشند، به طوری که دستگاه‌ها مبتنی‌بر این اهداف برنامه‌ریزی‌ کنند تا چه کارهایی را برای رسیدن به این اهداف می‌توانند انجام دهند.

وی افزود: اینکه در برنامه توسعه وظایف دستگاه‌ها را دوباره به آنها یادآوری کنیم، درست نیست.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به گزارش مرکزپژوهش‌های مجلس درباره اقدامات مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها یک واژه برای سخنرانی یا تهیه گزارش نیست بلکه نسخه شفابخش اقتصاد کشور در برابر تهدیدهای اقتصادی و غیراقتصادی است.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند کار همه جانبه قوای سه‌گانه و حضور مردم در اقتصاد دانست و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در مواد مختلف برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 کل کشور موضوع اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار داده که نباید از آنها غافل شویم.

جلالی رفع مسائل ساختاری اقتصاد کشور را نیازمند تلاش و همت همه جانبه و وحدت تمامی دستگاه‌ها دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی و اجرای با راه‌حل‌ها و اقدامات جزیره‌ای و بخشی دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی در پایان تصریح کرد: همه با هم باید براساس منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سیاست‌های کلی ابلاغ شده در 24 بند، در مسیر تحقق این موارد قدم برداریم که این کار در کنار برنامه‌ریزی نیازمند تلاش و وحدت همگانی است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: امیدوارم تا سال پیش‌رو سال رونق اقتصادی و رفع مشکلات و به ویژه حل مسائل معیشتی مردم است.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 96، تاکید کرد: بی‌تردید این انتخابات با حضور پرشور مردم به حماسه‌ای دیگر تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تبلور عینی مردمسالاری دینی است که بار دیگر در انتخابات سال آینده به منصه ظهور گذاشته خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر