کد خبر: 17047
A

ژاپن بزرگترین ناو جنگی را به دریای چین جنوبی اعزام می کند

منابع خبری گزارش دادند ژاپن قرار است 'ایزومو' بزرگترین ناو جنگی خود را به دریای چین جنوبی اعزام کند.

ژاپن بزرگترین ناو جنگی را به دریای چین جنوبی اعزام می کند

دیده بان ایران - رویترز: ژاپن این ناو جنگی را در بزرگترین نمایش نیروی دریایی این کشور پس از جنگ جهانی دوم تا ماه می ( دو ماه دیگر) به دریای چین جنوبی که مورد مناقشه چین و کشورهای این منطقه است، برای مدت سه ماه به این منطقه دریایی اعزام خواهد کرد.
چین اعلام کرده که تقریبا تمام آب های مورد مناقشه این منطقه شاهد رشد حضور نیروهای نظامی است که علت اصلی آن اعلام نگرانی ژاپن و غرب دراین زمینه است و اکنون آمریکا به طور مرتب گشت های منظم دریایی و هوایی را با طرح موضوع اطمینان یافتن از آزاد بودن این مسیر دریایی، انجام می دهد .
ناو جنگی هلی کوپتر بر ' ایزومو' که دو سال پیش برای نخستین بار به آب انداخته شد، در ماموریت جدید خود آب های منطقه در مسیر سنگاپور، اندونزی، فیلیپین و سریلانکا را قبل از پیوستن به رزمایش هند و آمریکا در اقیانوس هند در ماه ژوئیه سال جاری طی می کند و در آب های ساحلی کشورهای منطقه توقف خواهد داشت.
قرار است 'ایزومو'در ماه اوت 2017 به آبهای ژاپن بازگردد. 
تایوان، مالزی، ویتنام، فیلیپین و برونئی از جمله کشورهایی هستند که در مورد بخش هایی از دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارند.
 این دریا یکی از غنی ترین حوزه های ماهیگیری و منابع گسترده نفت و گاز در جنوب شرق آسیا است و حجم تجارت جهانی از این پهنه دریایی سالانه 5 تریلیون دلار برآورد شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر