کد خبر: 17115
A
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خواستار شد؛

رای‌گیری الکترونیکی در شعبات با کمتر از هزار رای

در جلسه‌ای که با وزارت محترم کشور داشتیم مقرر شد با توجه به تعداد محدود صندوق‌های الکترونیکی، در تعداد متناسبی از این شهرها امکان رای‌گیری الکترونیکی فراهم شود به طوری که در هر شعبه اخذ رای حداقل سه و حداکثر 5 صندوق الکترونیکی پیش‌بینی شود.

رای‌گیری الکترونیکی در شعبات با کمتر از هزار رای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: با توجه به ظرفیت برپایی 10 هزار صندوق رای الکترونیک توسط وزارت محترم کشور، درخواست کرده‌ایم این صندوق‌ها فقط در شهرهایی عملیاتی شود که ظرفیت کرسی شوراها در آن هفت و 9 نفر است.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با روابط عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورهای اسلامی کشور، با اشاره به این که مجموعا 132 شهر با تعداد کرسی 7 عضو و 34 شهر با تعداد کرسی 9 عضو در کل کشور وجود دارد، افزود: در جلسه‌ای که با وزارت محترم کشور داشتیم مقرر شد با توجه به تعداد محدود صندوق‌های الکترونیکی، در تعداد متناسبی از این شهرها امکان رای‌گیری الکترونیکی فراهم شود به طوری که در هر شعبه اخذ رای حداقل سه و حداکثر 5 صندوق الکترونیکی پیش‌بینی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به تجربه جدیدی که در برگزاری انتخابات الکترونیکی شاهد آن هستیم، مقرر شد صندوق‌ها در شعباتی عملیاتی شود که پیش‌بینی رای ماخوذه بیش از یک هزار رای نباشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر