کد خبر: 17162
A

کواکبیان:‌کنگره مردمسالاری مصوب کرد من وارد انتخابات ریاست جمهوری شوم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کنگره حزب مردمسالاری تصویب کرد که من وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری آینده شوم.

کواکبیان:‌کنگره مردمسالاری مصوب کرد من وارد انتخابات ریاست جمهوری شوم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی افزود:‌ شنیده‌ام برخی اعلام کرده‌اند که فراکسیون امید در انتخابات سال بعد از آقای روحانی حمایت می‌کند؛ در حالی که تا این لحظه مجمع عمومی، شورای مرکزی و هیأت رئیسه این فراکسیون جلسه‌ ای در ارتباط با ریاست جمهوری نداشتند.

وی با بیان اینکه هرچند ، ممکن است که درنهایت به این جمع‌بندی برسیم اما تا این لحظه مجمع عمومی تشکیل نشده است، تصریح کرد: امروز در این باره صحبت کردیم و قرار شد که پس از تعطیلات نوروزی حتما نشستی از سوی مجمع عمومی برگزار شود و درباره انتخابات نظر دهد.

کواکبیان اظهار داشت: نکته دیگر درباره اینکه می‌گویند گزینه نهایی اصلاح‌ طلبان آقای روحانی است، می‌خواهم بگویم که چنین چیزی نیست چون که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تا به حال هیچ نشستی درباره انتخابات نداشته است.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از احزاب اصلاح ‌طلب و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان متشکل از اشخاص است که ما آنها را به رسمیت نشناخته ‌ایم و گفته ‌ایم که شورای هماهنگی باید درباره کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان نظر دهند که این شورا هم تا کنون هیچ نظری نداده است و بعداً در مورد آن صحبت می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه علاوه بر این حتی اگر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم نظر دهد، ما 50 حزب اصلاح ‌طلب خارج از شورا داریم، اظهار داشت: از این رو نباید بگویم گزینه اصلاح‌طلبان را شورای هماهنگی شورای اصلاحات تعیین می‌کند.

وی گفت: اصلاح‌ طلبی یک گفتمان است و مطالبات و حساب و کتابی دارد و هر کسی نمی‌ تواند بگوید ما گزینه نهایی اصلاح‌طلبان را برای انتخابات ریاست‌ جمهوری تعیین کرده‌ایم.

کواکبیان درباره اینکه آیا در انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد یا خیر، گفت: کنگره حزب مردم‌ سالاری مصوب کرد که من وارد عرصه انتخابات شوم و شورای مرکزی حزب بر این امر اصرار دارد اما بنده به آنها گفته‌ام در حال رایزنی با بزرگان هستم و احتمالا 15 فروردین کنفرانس مطبوعانی خواهم گذاشت و موضوع قطعی مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: از این رو فعلا اینکه حضورم در انتخابات قطعی است یا نه را تکذیب می‌کنم، چرا که فعلا در حال مشورت و رایزنی هستم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره مخالفت مجلس با تحقیق و تفحص از شهرداری تهران درباره املاک نجومی، گفت: با این کار آقای لاریجانی عملاً حمایت خود را از آقای قالیباف نشان داد.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر