کد خبر: 17165
A
امیری:

نشست روحانی با اعضای فراکسیون امید انتخاباتی نبود/ هیچ شرط و شروطی برای حمایت از روحانی در انتخابات ۹۶ مطرح نشد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه نشست اعضای فراکسیون امید با روحانی، نشستی کاری بود، گفت: در این نشست هیچ شرط و شروطی به منظور حمایت از آقای روحانی برای دولت آینده مطرح نشد.

نشست روحانی با اعضای فراکسیون امید انتخاباتی نبود/ هیچ شرط و شروطی برای حمایت از روحانی در انتخابات ۹۶ مطرح نشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دیدار روز گذشته فراکسیون امید و آقای رئیس‌جمهور شرط و شروطی برای حمایت از آقای روحانی در انتخابات 96 داشتند یا خیر، گفت: دیروز جلسه‌ای بسیار صمیمی با حضور نمایندگان فراکسیون و لیست امید و آقای رئیس‌جمهور برگزار شد و حدود 12 نفر از اعضای فراکسیون امید در این نشست سخنرانی داشتند.

وی در ادامه افزود: هیچ گونه شرط و شروطی برای آقای روحانی به منظور حمایت از ایشان نگذاشتند و چنین بحثی مطرح نشد، لذا این نشست یک نشست کاری و در راستای تعامل دولت و مجلس بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در باره آخرین وضعیت بررسی پیش‌نویس لایحه جامع انتخابات گفت: همان‌طور که می‌دانید پیش‌نویس لایحه جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت در حال بررسی است و تاکنون 118 ماده از آن به تصویب رسیده، لذا تمام سعی و تلاشمان بر این است که تمام مواد آن هرچه زودتر به اتمام رسیده و این پیش‌نویس در صحن دولت مطرح و به عنوان لایحه قطعی دولت به مجلس ارائه شود.

امیری ادامه داد: در این پیش‌نویس نیز در زمینه برگزاری انتخابات تمامی ابزارهای جدید و به‌روز به منظور برگزاری انتخابات تمام الکترونیک پیش‌بینی شده، همچنین شفاف‌سازی منابع مالی کاندیداها در پیش‌نویس لایحه جامع انتخابات در نظر گرفته شده که سازوکار مشخصی برای آن تعریف خواهد شد.

وی درباره نامه اخیری که از آن به عنوان نامه 80 نماینده مجلس به رئیس‌جمهور یاد می‌شود، گفت: این عدد درست نیست بلکه تنها 8 نماینده مجلس نامه‌ای به آقای رئیس‌جمهور نوشتند و این کار آنها نیز هیچ عیب و اشکالی ندارد و جزو حق نمایندگی‌شان محسوب می‌شود، لذا باید تأکید کنم شناخت رهبر معظم انقلاب از آقای روحانی و ولایت‌پذیری رئیس‌جمهور و آشنایی آقای روحانی با رهبری پیشینه طولانی و قبل از انقلاب دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که اکنون استیضاح سه تن از وزرا در مجلس مطرح است، واکنش دولت به این موضوع چیست، گفت: سوال و تذکر و استیضاح حق نمایندگان است و دولت هم دولت قانون‌مداری است و ما هم به این حق نمایندگان احترام می‌گذاریم.

امیری افزود: اقای روحانی همواره تأکید داشته‌اند که درخواست نمایندگان آنجایی که شدنی است حتماً اجابت شود و آنجا که شدنی نیست نمایندگان موردنظر اقناع شوند.

وی درباره لایحه برنامه ششم که به تصویب مجلس رسید گفت: برنامه ششم متأسفانه دستخوش تغییرات بسیار زیادی توسط کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس شد و به این ترتیب اجرای آن سخت و در برخی موارد نشدنی است، لذا مهندسی برنامه از هم پاشید و آنقدر اولویت در آن گنجاندند که دیگر اولویت‌ها خاصیت خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر