کد خبر: 17262
A

محمود صادقی: شرمساری ماند برای کسانی که چشمشان را روی واقعیت بستند/ خوب شد تحقیق و تفحص رد شد/ متاسفم برای دو نفر که با لیست امید نماینده تهران شدند

نماینده مردم تهران از جزئیات رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری گفت این طرح تصویب می شد مشکلات دیگری آغاز می شد.

محمود صادقی: شرمساری ماند برای کسانی که چشمشان را روی واقعیت بستند/ خوب شد تحقیق و تفحص رد شد/ متاسفم برای دو نفر که با لیست امید نماینده تهران شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از برنا؛ محمود صادقی نماینده مردم تهران در مورد جزئیات انچه در جلسه علنی روز گذشته مجلس اتفاق افتاد که منجر به رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری شد اظهار داشت: ابتدا باید اشاره کنم با وجود فشارهایی که روز گذشته وجود داشت و فضایی که ایجاد شده بود قابل توجه بود.

وی تشریح کرد: طرح تحقیق و تفحص از شهرداری اولین دستور کار مجلس قرار گرفت و این درحالی است که معمولا نمایندگان با تاخیر در صحن حاضر می شوند مضاف برآنکه تعدادی از اعضای فراکسیون امید نیز در ماموریت بودند و تعدادی هم جلساتی داشتند که از این بابت نتوانستند در جلسه روز سه شنبه مجلس شرکت کنند.

صادقی با اشاره به لابی های سنگین و واضح  شهرداری گفت:ما برای تصویب طرح تحقیق و تفحص فقط 15 رای کم داشتیم و این در شرایطی بود که لابی های سنگین و واضح شهرداری از مدتها پیش کلید خورده بود.

این عضو فراکسیون امید به تقابل های سیاسی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از نمایندگان تلاش می کردند با دامن زدن به تقابل های سیاسی دامن تمام تلاش خود کردند تا این طرح تصویب نشود. هر چند این طرح رای نیاورد و از دستور کار خارج شد اما با وجود همه این فضاسازی ها تعداد رایی که به لزوم انجام تحقیق و تفحص داده شد قابل توجه بود.  

خوب شد تحقیق و تفحص رای نیاورد

محمود صادقی با بیان اینکه من می خواستم به نمایندگان بگویم به این طرح رای منفی دهند تا رد شود گفت: به نظر من اینکه تحقیق و تفحص از شهرداری رد شد بد نبود چرا که بعد از تصویب طرح تحقیق و تفحص تازه مشکلاتمان آغاز می شد چراکه دو سوم اعضای کمیته تحقیق و تفحص از اعضای کمیسیون عمران انتخاب می شد و با توجه به رویکرد این کمیسیون نتیجه تحقیق و تفحص نامعلوم بود مضاف بر آنکه در آن مقطع نیز باز فضایی برای امتیاز دهی و امتیاز گیری باز می شد و مشخص نبود سرانجام کار  به کجا ختم شود.

شرمساری ماند برای کسانی که چشمشان را روی واقعیت بستند

این عضو مجمع نمایندگان  خاطر نشان کرد: ما تا اینجا تکلیف خود انجام دادیم و شرمساری می ماند برای کسانی که با وجود محرز بودن تخلفات شهرداری به گونه ای که چشم غیر مسلح نیز می تواند این تخلفات را ببیند اما چشمانشان را به روی واقعیت بستند.

به یارانه رای ندادید به تحقیق و تفحص رای نمی دهیم

وی گفت:  برخی از اصولگرایان مستقیما به ما گفتند شما ها به ماده مربوط به یارانه ها در برنامه ششم توسعه رای ندادید اینجا هم ما تلافی کردیم درواقع با اقدامی تلافی جویانه بدون توجه به موضوع به این طرح رای منفی دادند.

ابراز تاسف برای دو نماینده ای که با لیست امید نماینده تهران شدند

محمود صادقی با ابراز تاسف برای افرادی که با لیست امید به مجلس آمدند اما مسیر خود را جدا کردند گفت: جای تاسف دارد که دوتن از نمایندگان که با استفاده از لیست امید وارد مجلس و در زمره نمایندگان تهران قرار گرفتند محور لابی گری ها شدند و این جای تامل دارد و باعث می شود که در مورد لیست شورای شهر با دقت بیشتری برخورد شود و از افرادی که اصالت بیشتر و پایبندی بیشتری دارند استفاده شود.

وی در پاسخ به این سوال که آنچه در مورد کمیسیون عمران مطرح کردید آیا بر اساس سند و مدرک بود گفت: آنچه در مورد کمیسیون عمران مطرح کردم همه بر اساس سند و مدرک بود و چنانچه هیئت رئیسه درخواست کند آنها را ارائه خواهیم کرد

 تحقیق و تفحص از شهرداری دوباره مطرح می شود

این نماینده حقوقدان مردم تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تحقیق و تفحص آخرین راه برای بررسی تخلفات شهرداری بود گفت: راه های مختلفی وجود دارد برای آنکه تخلفات شهرداری پیگیری شود از جمله ماده 236 آئین نامه مجلس که به شیوه ای ساده تر از تحقیق و تفحص می تواند موضوع را دنبال کند.

 وی افزود: کمیسیون اصل 90 از راه های دیگری است که با طرح شکایت از سوی مردم یا مسوولین می تواند تخلفات شهرداری را مورد پیگیری  قرار دهد.

صادقی با بیان اینکه رد تحقیق و تفحص به معنای آن نیست که دیگر نمی توان آن را مطرح کرد گفت: تحقیق و تفحص از شهرداری تحت عناوین جدید می تواند مجددا به جریان بیفتد. برای مثال تقاضای تحقیق و تفحص از بانک شهر توسط آقایان محجوب و قاضی پور مطرح شده است.

این عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد: سوال نیز از راه های دیگر نظارت است و من سوالی از وزیر کشور در مورد نظارت بر شهرداری مطرح کرده ام که در صحن مطرح خواهد شد. بنابراین پیگیری تخلفات شهرداری محدود به تحقیق و تفحص نمی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر