کد خبر: 17328
A

عضو جمنا: روحانی بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:رئیس جمهوری فعلی بر اساس روال معمول انتخابات در ادوار گذشته از شانس بیشتری نسبت به سایر رقبا برای انتخاب مجدد برخوردار است.

عضو جمنا: روحانی بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حمیدرضا فولادگر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوران ریاست جمهوری از دوره سوم به بعد بطور معمول هشت ساله بوده است افزود: فضای انتخابات ریاست جمهوری در دوره های سوم و چهارم و پنجم و ششم چندان رقابتی نبود اما در دوره های هفتم به بعد انتخابات در فضایی بطور کامل رقابتی و حساس برگزار شده است.

فولادگر با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بطور قطع بصورت رقابتی برگزار خواهد شد گفت: رئیس جمهوری فعلی از شانس بیشتری برای انتخاب مجدد برخوردار است اما این بمعنای این نیست که بطور حتم انتخاب شود.

وی با اشاره به عملکرد و خدمات دولت در چهارساله گذشته گفت: دولت یازدهم هم همانند همه دولت ها یک سری موفقیت ها و عدم موفقیت هایی داشته است .

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود:داوطلبان مستقل و همراه دولت از طیف های اصلاح طلبان و اعتدال و توسعه و جبهه انقلاب در این دوره حضور خواهند داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در سرشماری سال ۹۵ جمعیت اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر اعلام شده، تعداد اعضای شورای شهر اصفهان از ۱۳ نفر به ۱۵ نفر افزایش یافت.

فولاد گر با اشاره به مهمترین مصوبات مجلس شورای اسلامی در ماههای گذشته گفت: تصویب برنامه ششم توسعه، تصویب بودجه سال 96، تصویب قانون احکام دائمی برنامه های توسعه، قانون اصلاح موادی از اصل 44 ، تصویب اساسنامه سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری از انرژی برق (ساتبا) از مهمترین مصوبات ماه های گذشته مجلس شورای اسلامی محسوب می شود.

وی همچنین به روز رسانی قانون احزاب، اصلاح قانون تاسیس و اداره مراکز آموزشی غیر دولتی ، قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی و اصلاح قانون کاهش ساعات کاربانوان را از دیگر مصوبات مهم مجلس در ماههای اخیر عنوان کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 گفت: اعضای این کمیسیون 15 نفر هستند که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه پنج کار نظارتی در اولویت اقدامات این کمیسیون قرار دارد افزود:نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی، نظارت بر اجرای قانون رفع موانع تولید، قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، قانون بهبود کسب و کار و قانون اصل 44 و اصلاحات بعدی آن باید به عنوان برنامه و خط مشی سال 96 کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 دنبال شود.

فولادگر با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در دوره جدید کمیسیون فعالیت های اثر گذاری داشته باشیم افزود: در صورتیکه کار این کمیسیون زودتر شروع شده بود می توانستیم در تصویب بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه تاثیر بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: مجموع سهم نفت در بودجه جاری و عمرانی کشور به 2.3 میلیارد دلار رسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سالهای گذشته 2 درصد از درآمدهای نفتی به مناطق محروم و نفت خیز اختصاص پیدا می کرد که امسال به 3 درصد افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش های برنامه ششم توسعه مربوط به امور ایثارگران است افزود: حکم های حمایتی خوبی در این زمینه ارائه شد که امیدواریم به طور کامل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه 20 درصد از نرخ طلاق در کشور کاهش پیدا کند گفت: در برخی از شهرهای کشور و بویژه در کلان شهرها، نرخ رشد طلاق از ازدواج بیشتر شده است.

فولادگر گفت: دولت باید از طریق اعطای وام به جوانان و افزایش مرخصی زایمان به افزایش ازدواج و افزایش فرزندآوری در جامعه کمک کند.

فولادگر با بیان اینکه از مجموع 48 هزار میلیارد تومان صرفه جویی حاصل از هدفمندی یارانه ها 42 هزار میلیارد تومان به پرداخت یارانه های نقدی اختصاص پیدا می کند گفت: صرفه جویی های حاصل از هدفمندی یارانه ها باید در زمینه تولید، اشتغال، افزایش بهره وری، کاهش مصرف انرژی و ارتقای عدالت اجتماعی هزینه شود.

وی افزود: دولت وظیفه دارد اصل حذف یارانه های افراد پردرآمد را به عنوان مصوبه مجلس اجرا کند.

فولادگر گفت: اجرای سیاست های اصل 44 در دولت نهم شروع شد و این دولت در شروع کار سیاست ها و تدوین ایین نامه اجرایی و ساختار سازی در این زمینه موفق عمل کرد اما در اجرای سیاست ها خیلی موفق نبود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت یازدهم این مسیر تا حدی اصلاح کرد و با کمک مجلس شورای اسلامی به موفقیت های خوبی دست پیدا کرد.

وی افزود: دولت یازدهم انحرافات ناشی از اجرای سیاست های اصل 44 را کم کرد و سیاست و تطابق با قانون را در این زمینه افزایش داد.

فولادگر گفت: با مصوبه مجلس در مورد یارانه های نقدی مستمری و سهم افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را 2.5 تا 3 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه 60 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور به اوراق مشارکت اختصاص پیدا کرد افزود: افزایش سهم اوراق مشارکت در بودجه کشور موجب انتقال بدهی به سالهای بعد، و استقراضی شدن بودجه و بدهکار شدن دولت های بعدی می شود.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر