کد خبر: 17354
A

هیات های پارلمانی ایران و روسیه اوضاع سوریه را بررسی کردند

هیات هی پارلمانی ایران و روسیه دو کشور متحد سوریه اوضاع این کشور را بررسی کردند و مذاکرات سوری آستانه را که به ابتکار تهران، مسکو و آنکارا برگزار می شود، مهم خواندند.

هیات های پارلمانی ایران و روسیه اوضاع سوریه را بررسی کردند

دیده بان ایران - در نشست ویدیو کنفرانسی هیات های پارلمانی دو کشور که امروز (پنجشنبه) برگزار شد، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی، مرتضی صفری نطنزی و رمضانعلی سبحانی فر نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت داشتند.
کنستانتین کاساچیف رئیس کمیسیون بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) و ایگور موروزوف رئیس گروه دوستی پارلمانی این کشور و ایران و همچنین و ولادیمیر جباروف دیگر نمایندگان مجلس روسیه بود.
در این نشست، ابعاد مختلف همکاری های ایران و روسیه با سوریه در مکبارزه با تروریسم و تلاش برای حل سیاسی بحران این کشور در قالب گفت وگوهای سوری در آستانه پایتخت قزاقستان و همچنین ژنو مورد بررسی قرار گرفت.
کاساچیف در باره اهمیت این نشست به خبرنگاران گفت: نشست هیات های پارلمانی بسیار مهم و سازنده است، زیرا نشان می دهد پارلمان های ایران و روسیه مانند دولت های دو کشور در باره اوضاع سوریه یک باور را دارند.
وی اظهارکرد: پشتیبانی های ایران از همکاری های ضد تروریستی روسیه با سوریه و همگرایی مواضع در نشست سوری آستانه بسیار ارزشمند است و مسکو اهمیت این همکاری ها را می داند و قدردان آن است.
بروجردی نیز در جریان این نشست راه دور با اشاره به حمایت های خارجی از گروههای تروریستی ضدسوری گفت که مواضع مشترکی در باره بحران سوریه و کمک به دولت این کشور داریم که درست است. 
وی اظهار کرد که اوضاع سوریه نتیجه بحران تحمیلی آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای این کشوراست.
موروزوف نیز اظهار کرد: اگر غربی ها در پی حل بحران سوریه و پایان درگیری چند ساله این کشور بودند تروریست ها را تسلیح و تجهیز نمی کردند.
نشست سوری آستانه که با ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برگزار می شود سبب شد برای نخستین بار نمایندگان گروههای مسلح ضددولتی پذیرنده توافق آتش بس با هیات نمایندگی دولت سوریه مستقیم در پایتخت قزاقستان مذاکره کنند. 

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر