کد خبر: 17478
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد:

سه راهبرد تبلیغاتی پیشنهادی عبدالله ناصری به ستاد انتخابات روحانی/ روحانی در تعطیلات نوروز به مناطق محروم سفر کند/ پیروزی در انتخابات شورای شهر بدون پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ارزشی ندارد

تیم تبلیغاتی روحانی باید دستاوردهای دولت در طول چهار سال گذشته را تکرار کند. یعنی در ارتباط با رسانه ها دستاوردهای دولت یازدهم را بیان و در روزهای آتی تکرار کند.

سه راهبرد تبلیغاتی پیشنهادی عبدالله ناصری به ستاد انتخابات روحانی/ روحانی در تعطیلات نوروز به مناطق محروم سفر کند/ پیروزی در انتخابات شورای شهر بدون پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ارزشی ندارد

دیده بان ایران: راهبردهای تبلیغاتی انتخاب ریاست جمهوری؛ موضوع گفت و گوی ما با عبدالله ناصری است. عبدالله ناصری مدیر عامل خبرگزاری ایرنا در دوره دولت اصلاحات بود؛ زمانی که این خبرگزاری در اوج خود قرار داشت و جزیی از تیم منسجم اطلاع رسانی دولت محسوب می شد. دکتر عبدالله ناصری می گوید: تمام تلاش اصولگرایان بر شکستن رای روحانی متمرکز شده و آنها این برنامه را با نقد دولت در حوزه اقتصادی و معیشتی دنبال می‌کنند همچنان به عنوان یک برند برای جلب آرای اجتماعی به سمت آقای روحانی کار می‌کند. بنابراین آقای روحانی باید 3 راهبرد را در روزهای باقیمانده انتخابات در نظر بگیرد.

 

مشروح گفت و گوی پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ با عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب در ذیل آمده است:

 

 

اصلاح طلبان در انتخابات آتی چه رویکرد و چه برنامه ایی را در حمایت از گزینه اعلامی خود که آقای روحانی است در پیش خواهند گرفت؟

استراتژی کلی اصلاح طلبان چنانکه پیشتر گفته شد؛ ائتلاف فراگیر است. شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان بر راهبرد ائتلاف فراگیر مانند انتخابات اسفند سال گذشته تاکید می ورزند و در قالب این ائتلاف از آقای روحانی حمایت حداکثری خواهند کرد.

برخلاف اظهارات شما برخی اصلاح طلبان اعلام کاندیداتوری کرده اند؟!

تلاش می کنیم افرادی که خارج از مجموعه شورای سیاست گذاری تصمیم هایی را گرفته اند متقاعد کنیم که به راهبرد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان پایبند باشند. برخی از افراد که از فرصت سوء استفاده کرده و محکوم شده اند. با توجه به فضای امروز سیاسی کشور اصلاح طلبان معتقدند که این انتخابات، از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است بنابراین بر راهبرد حمایت آقای روحانی تاکید ورزیده و در جهت ائتلاف با اصول گرایان معتدل و حامیان دولت حرکت خواهند کرد. انتخابات 96 از آن جهت اهمیت دارد که سبد رای آقای روحانی باید حفظ شده و بیشتر از گذشته شود از این جهت اصلاح طلبان معتقدند که پیروزی در انتخابات شورای شهر تهران و شهرهای بزرگ در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری نتیجه مطلوب را به دست نیاوریم بی فایده است.

به عنوان یک فعال رسانه ایی چه رویکرد انتخاباتی را باید اصلاح طلبان و حامیان دولت در نظر بگیرند تا روحانی برنده انتخابات شود ؟

تمام تلاش اصولگرایان بر شکستن رای روحانی متمرکز شده و آنها این برنامه را با نقد دولت در حوزه اقتصادی و معیشتی دنبال می‌کنند همچنان به عنوان یک برند برای جلب آرای اجتماعی به سمت آقای روحانی کار می‌کند. بنابراین آقای روحانی باید 3 راهبرد را در روزهای باقیمانده انتخابات در نظر بگیرد. در راهبرد اول تیم انتخاباتی روحانی و شخص ایشان باید به شهرهای باید به مناطق مختلف کشور و علی الخصوص مناطق محروم سفر کرده و با مردم به صورت نزدیک ارتباط برقرار کند. پیشنهادم به آقای روحانی این است که براساس برنامه کاری خود، اکنون پا را از تهران فراتر گذاشته و برای انتخابات به کارزار واقعی جامعه در سطوح مختلف آن و مخصوصا مناطق محروم کشور وارد شوند. براساس تجربیاتی که دارم، وقتی کابینه و هیئت دولت از تهران بیرون می‌رود، با واقعیت‌های تازه‌ای از مشکلات جامعه آشنا می‌شود که تلاش برای رفع آنها می‌تواند نقطه درخشان کارنامه آقای روحانی حتی در این اندک زمان باقی مانده باشد. خروج از تهران، این فرصت را به روحانی می‌دهد که از نزدیک با محرومیت‌ها و دغدغه‌های جدی مردم کشور مواجه شود. در شرایطی که مشکل اشتغال، حوادث طبیعی، خسارت‌های به بارآمده از بلایای طبیعی و ریزگردها، تقریبا بیشتر استان‌های محروم را تحت فشار قرار داده، آقای روحانی با این واقعیت مواجه است که در طول این سه سال و اندی، در جهت اغناع سازی افکار عمومی به خاطر نداشتن یک تیم رسانه‌ای منسجم ، ضعیف عمل کرده و حالا وقت آن است که صادقانه با مردم از شرایطی که تحویل گرفته و شرایطی که امروز با آن مواجه است، سخن بگوید.

راهبرد دوم: تیم تبلیغاتی روحانی باید دستاوردهای دولت در طول چهار سال گذشته را تکرار کند. یعنی در ارتباط با رسانه ها دستاوردهای دولت یازدهم را بیان و حتی تکرار کند.

راهبرد سوم: تیم انتخاباتی و اطلاع رسانی دولت یازدهم فاقد انسجام لازم بود در طول  روزهای آتی نیاز است که این انسجام بیشتر از گذشته شود. هر چقدر انسجام تیم اطلاع رسانی دولت بیشتر شود قطعا روحانی بهتر می تواند در دوره دوم ریاست جمهوری فعالیت کند. رسانه های حامی دولت هم باید در این راهبرد به روحانی کمک کنند و در طول تعطیلات عید مانع از موج آفرینی مخالفان شود. بی تردید تیم انتخاباتی روحانی باید از فرصت تعطیلات عید بیشترین بهره را ببرد. از سوی دیگر انتظار از اصلاح طلبان این است که در ائتلاف فراگیر خود بیش از هر چیز انتخابات ریاست جمهوری و حفظ سبد رای روحانی را مد نظر قرار دهند. پیروزی در انتخابات شورای شهر بدون پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ارزشی ندارد.

شورای سیاست گذاری نمی خواهد به بحث انتخابات ریاست جمهوری ورود کند؟

چرا به عقیده من لازم است که شورای سیاست گذاری به بحث انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا کنند و به این بحث به طور جدی توجه کنند. توصیه من به اصلاح طلبان و تیم آقای روحانی بهره برداری از فرصت روزهای عید است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر