کد خبر: 17596
A
دیده بان ایران گزارش می دهد:

پشت پرده حضور گسترده معاونان و مشاوران قالیباف در انتخابات شورای شهر/ شهردار نمی خواهد پرونده های 12 سال گذشته باز شود!/ میثم مظفر آقازاده جوانی که می خواهد هدایت تیم انتخاباتی قالیباف را بر عهده بگیرد

همگان تصور می کردند میثم مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی تهران، به خاطر بحث های پیرامون اسنپ و تاکسی های اینترنتی استعفا داده است اما با آغاز ثبت نام شوراها و حضور آقازاده محبوب اتحادیه تاکسیرانی بر همگان مشخص شد استعفای مظفر سیاسی است و او نیز همانند دیگر همراهان قالیباف نظر به کرسی های بهشت دارد. میثم مظفر قرار است رای راننده های تاکسی را سامان دهد.

پشت پرده حضور گسترده معاونان و مشاوران قالیباف در انتخابات شورای شهر/ شهردار نمی خواهد پرونده های 12 سال گذشته باز شود!/ میثم مظفر آقازاده جوانی که می خواهد هدایت تیم انتخاباتی  قالیباف را بر عهده بگیرد

 دیده بان ایران- سعید سیف:  در حالی که کشور خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آغاز می کند؛ در سایه این واقعه مهم سیاسی انتخابات دیگری نیز در کشور اتفاق می افتد که چندان مورد توجه تحلیل گران و رسانه ها قرار نگرفته است. هر چند انتخابات شورای شهر در سطح و بُعد،قابل مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری نیست اما از منظری دیگر این انتخابات اهمیتی دوچندان می باید. اهمیت این انتخابات از آن جهت است که بسیاری از تحلیل گران پیروزی در آن را دروازه پیروزی برای مجلس و دولت در عرصه سیاسی ایران می دانند،از این رو انتخابات شورای شهر و روستا از مهم و درخور توجه است؛حضور در شورای شهر آغاز گر حرکت به سوی مجلس و ریاست جمهوری است و از همه مهم تر اینکه جناح پیروز شهردار را تعیین و بر آن نظارت می کند و از مهم تر اینکه تحقیق و تفحص از شهرداری را می تواند کلید بزند جایی که در طی 12 سال گذشته بر آن نظارتی صورت نگرفته است. از این نظر این انتخابات برای طیف قالیباف اهمیتی دو چندان دارد.

 

تحرک جبهه پیشرفت و عدالت

بخشی از یاران قالیباف در طیف جبهه پیشرفت و عدالت یا جریان نزدیک به قالیباف قرار می گیرند. این طیف به دو دلیل درصدد کسب این کرسی هاست.

 

1- در صورت پیروزی، منصب شهرداری تهران به فردی ازهمین جریان برسد تا از ظرفیت و بستر شهرداری تهران برای انتخابات بعدی استفاده کنند.

 

2- درصورت عدم کسب منصب ریاست جمهوری حضور این جریان در شهرداری تهران تداوم داشته باشد تا زمینه را برای فعالیت بعدی فراهم شود .

 

به عبارت دیگر اهمیت این انتخابات حتی از ریاست جمهور هم مهمتر است چراکه در صورت پیروزی در انتخابات شورای شهر، پیروزی های دیگر محتمل است اما پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری لزوما زمینه را برای پیروزی های بعدی فراهم نمی سازد. از این رو باید برای پیروزی در انتخابات شورای شهر نیرویی مضاعف و دوچندان هزینه نمود.

 

وقتی قالیباف تمام یارانش را برکنار یا وادار به استعفا کرد!

 

همگان تصور می کنند با پایان یافتن دوره قالیباف در شهرداری تهران؛ شهردار 12 سال گذشته پایتخت به گونه ایی دیگر سیاست ورزی را تجربه خواهد کرد او و یاران اش در انتخابات شورای شهر هم تابع لیست اصول گرایان « لیست خدمت » خواهد بود. اما واقعیت های سیاست ورزی قالیباف شواهد دیگری را به ما نشان می دهد.

  چند ماه پیش بود که چند شهردار مناطق تهران و معاونان شهرداری کنار گذاشته شدند یا استعفا دادند. اما هیچ کس فکرش را نمی کرد کنار گذاشتن شهرداران و  استعفای فله ای مدیران و مشاوران قالیباف جزیی از لشگر کشی شهردار به شورای شهر باشد. در طی ماه های گذشته قالیباف یاران و مشاوران اش را برای انتخابات شورای شهر پنجم فراخوانده تا این بار خارج از بازی مرسوم اصول گرایان مهره های نزدیک به خود را در خیابان بهشت بچیند.

ظاهرا شهردار فعلی تهران عزمی جدی دارد تا خودی در شورای شهر تهران نشان دهد و جای پای خود را محکم کند. میثم مظفر، محمد هادی موذن، محسن نائبی و ... نام هایی هستند که لیست اقالیباف را در انتخابات شورای پنجم تشکیل می دهد. به نظر می رسد قالیباف بیش از دیگر یاران اصول گرای خود بر شورای شهر پنجم متمرکز شده است.

 

اما اهداف قالیباف از یک شورای شهر همراه چیست؟

 

شهرداری تهران در طول 12 سال گذشته  شهردار به راحتی توانسته برای انحراف بودجه‌ای خود از شورای شهر مصوبه بگیرد و همین مصوبات سازمان‌های بازرسی و نظارت را هم از بررسی و پیگیری باز می‌دارد.موضع‌گیری‌های هیئت رئیسه شورای شهر تهران در حادثه آتش‌سوزی جمهوری و املاک شهرداری هم مانند حادثه ساختمان پلاسکو بیشتر به نفع شهرداری بود. هر بار هم استیضاح شهردار در صحن این شورا مطرح شده به صورت خاصی عمل کرده و این موضوع را در نطفه خفه کرده‌اند. شاید شهردار تهران نمی خواهد پرونده های 12 سال گذشته باز شود.

 

به این وضع معترض بودم

محمد حقانی، نائب رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران در مورد عملکرد هیئت رئیسه شورای شهر به دیده بان ایران می‌گوید: «هیئت رئیسه هر کاری دوست دارد انجام می‌دهد. بالاخره قانونی وجود دارد و می‌گوید که هیئت رئیسه تا چقدر اختیار دارد که هر کاری دلش می‌خواهد بکند؟ من واقعا به این وضع معترض بودم .»

 

هیئت رئیسه تضارب آرا ندارد

محمدمهدی تندگویان، سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به این که متاسفانه وقتی ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر یکدست از یک طیف انتخاب می‌شود، چنین شائبه‌هایی هم پیش می‌آید، به دیده بان ایران می‌گوید: «سال اول فعالیت شورای چهارم شهر تهران با آن که آقای مسجدجامعی رای آورد ولی در ترکیب هیئت‌رئیسه سعی کردیم این را رعایت کنیم.»

وی در ادامه با اشاره به این که یعنی طوری باشد که در ترکیب هیئت رئیسه تضارب افکار و آرا باشد، می‌افزاید: «آن زمان که آقای مسجدجامعی رئیس شورای شهر بود، آقای طلایی به عنوان نایب رئیس انتخاب شد و آن زمان عملا این شبهات ایجاد نمی‌شد که هیئت رئیسه شورا دارد به یک سمت نظر می‌دهد. ولی آقایان این را رعایت نکردند و حداقل در تعاملات داخلی شورا چنین اتفاق آرایی را ندارند به ضرر خودشان هم تمام می‌شود و حالا هر اتفاقی که بیفتد برداشت مردم این است که دارد به نفع یک طیفی که خودش به قالیباف رای داده و حالا احساس می‌کند؛ «دفاع از قالیباف دفاع از خودش است» تمام می‌شود.»

بنابراین واضح و مبرهن است که شورای شهر تهران برای قالیباف و افراد نزدیک به او مهم تر باشد.

 

 

میثم مظفر قرار است رای راننده های تاکسی را سامان دهد

 

همگان تصور می کردند میثم مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی تهران، به خاطر بحث های پیرامون اسنپ و تاکسی های اینترنتی استعفا داده است اما با آغاز ثبت نام شوراها و حضور آقازاده محبوب  اتحادیه تاکسیرانی بر همگان مشخص شد استعفای مظفر سیاسی است و او نیز همانند دیگر همراهان قالیباف نظر به کرسی های بهشت دارد. میثم مظفر قرار است رای راننده های تاکسی را سامان دهد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر