کد خبر: 17635
A

فاطمه هاشمی: می ترسند اسرار نظام را منتشر کنیم

فیلم گله من به آقای فیروز آبادی هم توسط ما ضبط نشده بود. آقای روحانی قرار بود که بیایند و قبل از حضور ایشان خبرنگاران آمدند. در خانه باز بود و همه وارد منزل شدند. چرا باید ناراحت شوم، آدم اگر کاری را انجام می دهد و می داند درست است نباید از انتشار آن ناراحت شود و اگر نادرست است اصلا نباید انجام دهد. حتی عکسی که در مورد بابا پخش کردند، کلک بود. من اصلا حتی با انتشار این عکس هم ناراحت نشدم چون ایشان را در بیمارستان و در زمان تدفین دیدم و اصلا این شکلی نبودند.

فاطمه هاشمی: می ترسند اسرار نظام را منتشر کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ فاطمه هاشمی در گفت و گو با خبرگزاری برنا درباره پیام حضور گسترده مردم در روز تشییع جنازه مرحوم هاشمی گفت: حضور مردم چندین پیام داشت. یک «اعتدال» یعنی اینکه مردم بدنبال اعتدال هستند. پیام دیگر«عقلانیت» بود. مردم دیگر از تندروی و شعار خسته شده اند و دنبال عقلانیت هستند. پیام دیگر نیز این بود که آیت الله هاشمی تدبیر داشت و می خواست مسائل و مشکلات جامعه را حل کند و شاید مهمترین پیام مظلومیت پدرم بود. در سالهای گذشته به ایشان تهمت، همجمه، افترا و دروغ بسیار زدند و مردم خواستند نشان دهند که این حرفها اثری ندارد.

وی درباره برخی اظهارات تندروها خطاب به آیت الله افزود: واقعا ناراحت نمی شدند. برخی کانال ها که علیه بابا صحبت می کردند به ایشان نشان می دادم می خندیدند و می گفتند، اینها آدم های مریضی هستند و اصلا نگرانی از این موضوع ندارم. همواره تاکید داشتند، اینها به خودشان، نظام و اسلام ضربه می زنند. بیشتر نگرانی پدرم از این بود که این افراد نظام را در چشم دنیا بد جلوه می دهند و همه این اقدامات ضربه به ایران است. همواره به ما توصیه می کردند تا می توانیم از این چیزها دوری کنیم و کار درست را انجام دهیم.

فرزند ارشد آیت الله هاشمی درباره انتشار تصاویر و انتقاد شما به سردار فیروز آبادی از طریق شبکه های اجتماعی اظهار کرد: این عکس ها دست مردم بود و از طریق آنها پخش شد. فیلم گله من به آقای فیروز آبادی هم توسط ما ضبط نشده بود. آقای روحانی قرار بود که بیایند و قبل از حضور ایشان خبرنگاران آمدند. در خانه باز بود و همه وارد منزل شدند. چرا باید ناراحت شوم، آدم اگر کاری را انجام می دهد و می داند درست است نباید از انتشار آن ناراحت شود و اگر نادرست است اصلا نباید انجام دهد. حتی عکسی که در مورد بابا پخش کردند، کلک بود. من اصلا حتی با انتشار این عکس هم ناراحت نشدم چون ایشان را در بیمارستان و در زمان تدفین دیدم و اصلا این شکلی نبودند.

فاطمه هاشمی همچنین درباره نظر حاج آقا در مورد ورزش بانوان هم افزود: ورزش بانوان در دوره ایشان گسترش یافت. پدرم زن ها و مردها را در کنار یکدیگر می دانستند و می گفتند هر امکاناتی که برای مردان وجود دارد برای زنان هم باید وجود داشته باشد. اگر نیازمند تغییر محیط برای بانوان هستیم این فضا را باید برای آنها فراهم کنیم. پدرم تا آخرین لحظه ورزش می کردند و می گفتند که همه به ویژه بانوان باید ورزش کنند.

 

وی درباره انتشار شایعه خروج خانوده آیت الله هاشمی از کشور هم اضافه کرد: این هم مانند سایر دروغ هاست و باید از خود این افراد پرسید. اینها می دانند خانواده آقای هاشمی مانند خود ایشان اسراری دارند و همانطور که حاج آقا همیشه می گفتند که دل من «صندوقچه اسرار» است، برخی همیشه نگرانی دارند که این اسرار از سوی خانواده ما پخش شود. اما باید بدانند ما همان روش پدرمان را داریم. پیش خودشان نمی دانم چه فکری می کنند که می گویند به خارج می رویم. ما هیچ کدام علاقه به زندگی در خارج از کشور نداریم. برادرم مهدی به خارج رفت و علی رغم اینکه می دانست زندانی خواهد شد به کشور بازگشت. ما هیچ یک زندگی در خارج را دوست نداریم مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و مجبور شویم از کشور خارج شویم.

فاطمه هاشمی همچنین تصریح کرد: قطعا مردم به دنبال آقای روحانی خواهند بود. ایشان یک کشور از بین رفته را تحویل گرفتند و با بدهکاری فراوان و خزانه خالی مواجه بودند. قطعا در طول سه یا چهار سال همه مشکلات رفع نخواهد شد. تازه در عرض سه سال اولیه برنامه هایشان باید نوشته شود و در دور اول برنامه های خود را نوشتند و امیدواریم در دور دوم برنامه های خود را اجرایی کنند. برجام یکی از موفقیت های آقای روحانی بود و اگر برجام نبود الان وضعیت کشور نامشخص بود. من مطمئنم مردم خودشان کمک خواهند کرد و دوباره حماسه جدیدی را رقم خواهند زد تا آقای روحانی بیاید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر