کد خبر: 17703
A

مازنی: شورای شهر نهاد سیاستگذاری است

رییس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی گفت: مطالعات سیاست گذاری شهری، مطالعاتی شایع و اثر گذار در حوزه مدیریت و سیاست گذاری شهری در جهان است اما این موضوع هنوز در کشور جا نیافتاده و مغفول مانده است.

مازنی: شورای شهر نهاد سیاستگذاری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران محمد مهدی مازنی رییس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی تاکید کرد: جامعه ما هنوز به معیارهای مشخصی در انتخابات نمایندگان خود در شورای شهر دست نیافته اند و کماکان از فقدان شاخص ها پس از گذشت 4 دوره از اولین انتخابات شورای شهر رنج می برند.

این فعال سیاسی گفته است: شورای شهر محلی برای سیاستگذاری است و در واقع هم طراز مجلس شورای اسلامی در مقیاسی کوچک تر است و لزوما جایگاه متخصصین با گرایش فنی و مهندسی نیست.

وی اضافه کرد: متاسفانه حادثه پلاسکو و ضعف عملکرد شورای شهر به این مسئله دامن زده است که باید متخصصین فنی در شورا حضور یابند اما از این مهم غافل شده اند که اگر سیاستگذاری اصولی صورت می گرفت قطعا شهرداری و شهردار عملکرد مطلوب تری در اداره شهر می داشت.

مهدی مازنی افزود: شهر تهران که از کلان شهرهای جهان است بستری مناسب برای سیاست های عمومی شهری است. مدیریت تهران و مشکلات این شهر نیازمند حضور سیاستگذاران در شورای شهر است و افراد متخصص شهرسازی در شهرداری ها متصدی امور اداره شهر شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر