کد خبر: 17737
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

پشت پرده کاندیداتوری رئیسی

حدود پنجاه نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب “ابراهیم رئیسی” را برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری اصلح دانستند و از رهبری خواستند تا شرایط را برای حضور او فراهم کنند.هر چند به رغم انتشار این خبر صحت و سقم آن توسط هیچکدام از اعضای خبرگان تایید و یا تکذیب نشد اما برخی بر این باورند که انتشار هدفمند اینگونه اخبار؛ آنهم در شرایط کنونی بی دلیل نیست.

پشت پرده کاندیداتوری  رئیسی

دیده بان ایران: سید ابراهیم رئیس‌السادات معروف به ابراهیم رئیسی متولد ۱۳۳۹ در محله نوغان مشهد است. وی پیش‌ از اینکه پس از درگذشت آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را برعهده بگیرد متولی امامزاده صالح بوده و در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ سمت دادستانی کل کشور و همچنین در سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ معاون اول قوه قضائیه هم عهده دار بوده است. 

و حالا در آستانه 60 سالگی برخی می گویند که او می تواند گزینه مطلوب و مورد نظر اصولگرایان برای ریاست قوه مجریه باشد. گزینه ای که حتی برخی صاحب نظران سیاسی بر این باورند که بهانه ای برای  به راه انداختن و دورهمی های نیروی های به اصطلاح انقلابی یا همان «جمنا» شده است که برای نامزد شدن او کارت دعوت رسمی صادر کنند.

گمانه زنی هایی که بیشتر هم برخی از اصولگرایان ترد شده!! در رابطه با محمد باقر قالیباف آنرا مطرح کرده بودند و می گفتند شهردار تهران شرط حضورش را اجماع بی قید و شرط تمام اصولگرایان بر روی او عنوان کرده و گفته است که در غیر این صورت وارد کارزار انتخاباتی نخواهد شد.

در همین بین روز گذشته محمدحسن آصفری عضو ستاد اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفته است که آقای رئیسی گزینه اصلی بین اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری است. 

اظهار نظری که پیش از این هم توسط سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی هم عنوان شده بود. این نماینده مجلس دهم در گفت و گووی ضمن اعلام حمایت جبهه پایداری از ابراهیم رئیسی اظهار کرده بود: رئیسی نامزد اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری است و فرد دومی هم سطح او وجود ندارد.

عضو جبهه پایداری حتا در ادامه سخنان خود غیر مستقیم نظر آیت الله مصباح را هم درباره کاندیداتوری رئیسی این طور بیان کرد: من کسی نیستم تا نظر باطنی علما را ندانم از کسی حمایت کنم. یکی از حجت های من این است که بدانم روحانیون اصیل انقلابی به چه کسی توجه بیشتری دارند.

این در حالی است که اوایل شروع سال جدید در محافل سیاسی خبری در برخی رسانه ها و شبکه های مجازی با این عنوان منتشر شد که  حدود پنجاه نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب “ابراهیم رئیسی” را برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری اصلح دانستند و از رهبری خواستند تا شرایط را برای حضور او فراهم کنند.

هر چند به رغم انتشار این خبر صحت و سقم آن توسط هیچکدام از اعضای خبرگان تایید و یا تکذیب نشد اما برخی بر این باورند که انتشار هدفمند اینگونه اخبار؛ آنهم در شرایط کنونی بی دلیل نیست.

ابراهیم رئیسی که به گفته اطرافیانش این روزها هیچ دغدغه ای بجز رسیدگی به کارهای آستان قدس ندارد در برنامه زنده تلویزیونی خود که در هفته آخر اسفند ماه گذشته و از شبکه دوم صداوسیما پخش شد گزارشی از عملکرد یکساله خود در تولیت را به سمع و نظر مردم رساند. گزارشی که برخی اعتقاد داشتند رئیسی در کنار قرائت آن نیم نگاهی هم به آینده سیاسی خودش داشت.

حال با توجه به مجموع اظهارات اصولگرایان، سردرگمی و تعدد نامزدهای در سودای رسیدن به پاستور باید منتظر ماند و دید که آیا دست آخر ائتلاف اصولگرایی در زیر چتر جمنا حول محور ابراهیم رئیسی پا به عرصه انتخابات خواهند گذاشت و نشان دهنده این موضع خواهد بود که تمامی سازکار سه ماه و سه هزار نفره آنها تنها یک تبلیغ دموکراسی وار...بوده است و یا اینکه برنامه آنها برای انتخابات اردیبهشت ماه تنها شکستن رای حسن روحانی خواهد بود!!


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    متاسفانه سایت شما قسمت «ارتباط با ما» ندارد
    خواهشمندم جهت ارتباط خوانندگان با سایت یک ادرس ایمیل بروی سایت قرار دهید
    تا خوانندگان نقطه نظرات خود را برای شما ارسال نمایند

ارسال نظر