کد خبر: 17830
A
محسن رهامی در گفت و گو با دیده بان ایران:

شاید لیست جداگانه ای بدهیم / نمی شود که کسی خودش ثبت نام کند و خودش را در لیست قرار دهد/ احزابی که عضو شورایعالی سیاستگذاری نیستند حق فعالیت دارند

ممکن است فضا به سمتی برود که شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در انتخابات شورای شهر لیست جدا گانه ای ارائه کنند.

شاید لیست جداگانه ای  بدهیم / نمی شود که کسی خودش ثبت نام کند و خودش را در لیست قرار دهد/ احزابی که عضو شورایعالی سیاستگذاری نیستند حق فعالیت دارند

 

دیده بان ایران_محمود اکبری کیا: در هر انتخاباتی تهیه لیست های انتخاباتی در کلانشهرهایی که به صورت لیستی رای می دهند از موضوعاتی است که حساسیت های زیادی روی آن وجود دارد و برای حضور در لیست ها به هر روشی متوسل می شوند.

در انتخابات شورای شهر پیش روی در شهر تهران شاهد حضور تعدادی از فعالیت سیاسی اصلاح طلب هستیم که برای انتخابات شورای خود و یا بستگانشان ثبت نام کردند و از طرفی هم در تهیه لیست های انتخاباتی اصلاح طلبان برای شهر تهران اثر گذارو یا بعضأ عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان می باشند.

با وجود این شرایط شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب که تعداد قابل توجه ای از آنها نیز در شورایعالی سیاستگذاری عضو نیستند، خواستار فعالیت حزبی هستند و نقد هایی به معیار های موجود در تهیه لیست ها دارند و در این راستا در دور جدید از فعالیت خود بر اساس قرعه کشی هیئت رئیسه دوره‌ای شورا را برای 4 سال تعیین کردند.

حجت السلام محسن رهامی یکی از فعالین سیاسی اصلاح طلب است که با نقد به روش شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، در شورای هماهنگی احزاب ریاست کمیته انتخابات این شورا را بر عهده دارد، وی در گفتگو با دیده بان ایران در این خصوص اظهار داشت: برخی احزاب اصلاح طلب تصمیم به فعالیت دارند و در شورایعالی سیاستگذاری هم عضو نمی باشند و در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در راستای انسجام خود جلساتی داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه دو جریان در داخل گفتمان اصلاحات چون نقد هایی به هم دارند جدا کار می‌کنند، اظهار داشت: هر دو گروه در مواضع کلی اصلاح طلبی هم در حمایت از دولت تدبیر و امید و هم در حمایت از رئیس دولت اصلاحات هم نظر و متحد می باشند اما در برخی از روش ها با هم اختلاف سلیقه دارند.

رهامی ادامه داد: تعدادی از دوستان این نظر را دارند که همه باید در شورایعالی سیاستگذاری باشند و جریان دیگری را ایجاد نکنند و از لیستی شورایعالی سیاست گذاری ارائه می‌کند تبعیت کنند اما این 18 حزب شورای هماهنگی احزاب که اکثرا عضو شورای سیاستگذاری نیستند، نیز برای خود حق فعالیت انتخاباتی قائلند.

حجت السلام محسن رهامی به انتخابات هیئت رئیسه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب اشاره کرد و گفت: بر اساس قرعه کشی صورت گرفته هیئت رئیسه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب برای 4 سال تعیین شدند که بر این اساس محمد رضا راه چمنی، دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی به عنوان رئیس دوره ای شورای هماهنگی برای 3 ماه نخست سال 96 تعیین شدند.

وی افزود: بر اساس آیین نامه، مسئولیت ستاد مرکزی وتعیین رئیس ستاد تهران و مسولین کارگروه ها وکمیته های اصلی و رئسای ستاد های استانی را به کمیته انتخابات تنفیذ گردیده است،که در این راستا احمد شریف، دبیرکل حزب همبستگى دانش آموختگان به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان تهران تعیین شدند.

حجت السلام محسن رهامی به تفاوت دیدگاه های موجود در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب با شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: تفاوتی که در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب وجود دارد این است که اولا در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب نقش اصلی و تاثیر گذار در اختیار احزاب می باشد نه اشخاص و ثانیا کسانی که در تعیین لیست های تاثیر گذار هستند نه خودشان و نه بستگانشان کاندیدای انتخابات نیستند و به هرحال کسانی که خودشان ذینفع هستند، نمی توانند سمتی داوری در بستن لیست داشته باشند.

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت السلام و المسلمین محسن رهامی  با بیان اینکه کسانی که لیست می بندند نباید خودشان کاندیدا باشند، گفت: جمعی که قرار است خودش داور وسط باشد و لیست تعیین کنند، نمی تواند که خودش کاندیدا باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: یک تعدادی که از اول انقلاب یا وزیر، استاندار یا عضو شورای شهر بودند دوباره ثبت نام کردند،  که اگر کسی حرف نو و توانائی خاص داشته است، در این چند سال باید از خودش نشان می داد.

رهامی گفت:  با باید انتخاب و معیار اصلاح طلبی را به مردم واگذارکنیم نه این که خودمان تعیین کنیم، تا مجالی فراهم کنیم حق انتخاب مردم بالارود.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب با بیان اینکه باید فضا برای افراد جدید باز شود اظهار کرد: در لیست شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب به هیچ وجه بحث آقا زاده بودن ملاک نیست و تنها معیار ها و شاخص ها تعیین کننده حضور افراد در لیست است.

رهامی با بیان اینکه اختلاف ما بر سر اشخاص نیست و بر سر معیار ها است، واگر معیار ها حاکم باشد امکان تهیه لیست مشترک وجود دارد، یا دو لیستی که می تواند مشترکات فراوان مانند مجلس ششم داشته باشد، افزود: ولی اگر معیارها در تعیین لیست ملاک نباشد، ورابطه ها و رفاقت ها و وراثت ها ملاک باشد در این صورت

 

ممکن است فضا به سمتی برود که شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در انتخابات شورای شهر لیست جدا گانه ای ارائه کنند.

وی به حضور حزب اعتماد ملی در شورای هماهنگی اصلاح طلب اشاره کرد و اظهار داشت: اختلاف هایی در بین نیرو های حزب اعتماد ملی وجود دارد و هنوز به وحدت نظر قطعی در باره حضور در شورایعالی سیاستگذاری و یا شورای هماهنگی نرسیده اند که شاید این اختلاف نظر به زودی حل شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر