کد خبر: 17856
A

چرا قبر آیت‌الله طالقانی در بهشت زهرا گنبد و بارگاه ندارد؟

مهدی طالقانی گفت: آقای توسلی می‌خواست برای آیت الله طالقانی گنبد و بارگاه بسازد بچه‌های طالقانی نامه دادند گفتند مرحوم طالقانی با این کار مخالف بود.

چرا قبر آیت‌الله طالقانی در بهشت زهرا گنبد و بارگاه ندارد؟

سال گذشته به مناسبت سالگرد فوت آیت الله طالقانی گفت و گویی با دو تن از فرزندان آیت الله طالقانی انحام شده بود. آنها در بخشی از صحبت های خود به درج شدن علت مرگ و نام خانوادگی اشتباه بر روی سنگ قبر پدرشان انتقاد کردند.

به گزارش دیده بان ایران، در ادامه بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

مهدی طالقانی: من معمولا کارشناس ارشد بهشت زهرا شدم. هر کس مرده ای دارد معرفی می کند و من هم با شهردار بهشت زهرا رفیقم باید بروم برای شان پارتی بازی کنم.(خنده) یادم هست. آقای توسلی می خواست برای آیت الله طالقانی گنبد و بارگاه بسازد بچه های طالقانی نامه دادند گفتند مرحوم طالقانی با این کار مخالف بود.

طاهره طالقانی: متأسفانه اسم را هم اشتباه نوشتند «حسینی طالقانی»

مهدی طالقانی: البته آقا یک زمانی با نام حسینی امضا می کرد.

طاهره طالقانی: خوب اسم مستعارش حسینی بود، بعد کجا روی سنگ قبر می نویسند فوت به علت سکته قلبی.

 * حالا واقعا علت فوت سکته قلبی بود؟

مهدی طالقانی: خیر به نظر من که این طور نبود. همان شب آقا با سفیر شوروی دیدار داشت. ایشان دو جا اسکان داشت. یکی خیابان بهار و دیگری خیابان ایران، در یکی از این دو محل قرار بود شب بخوابد. در  آن شب تلفن هر دو خانه همزمان قطع می شود، دو روز قبلش در خانه خیابان بهار دزد می آید، نمی دانم در خانه ای که همه می دانند منزل طالقانی است دزد می آید چه غلطی بکند. دزد می آید مقداری اثاث را به هم می ریزد و چیزی هم نمی برد. در ضمن یک مقداری هم برای آوردن پزشک برای آقا کم کاری می شود. سه بیمارستان اطراف خانه پدر بود، آقای چهپور پدر زن محمدرضا از خیابان ایران پای پیاده می رود میدان عشرت آباد که دکتر شیبانی را بالا سر آقا ببرد دکتر شیبانی که یک بار در زندگی کار پزشکی نکرده است. به او می گویم «مرد مومن تو به هر کسی می گفتی آقای طالقانی اینجا مریض است بلافاصه ماشین خودش را در اختیار قرار می داد تا آقا را به یک درمانگاهی برسانید. تو پای پیاده کجا رفتی؟» حالا این همه راه می رود که دکتر شیبانی را بیاورد که او هم در منزلش نبود.

طاهره طالقانی: مثل اینکه به بیمارستان ها هم رفته و گویا دکتر، کادر پزشکی کشیک، کپسول اکسیژن و آمبولانس  نداشتند.

مهدی طالقانی:ما یک گروه امداد پزشکی داشتیم. من ظرف سه ساعت 60 پزشک با بیش از 90 پرستار به کردستان فرستادم. خوب کافی بود آقای چهپور با تیم پزشکی ما تماس می گرفت.

 * آن شب چه کسانی پیش آیت الله طالقانی بودند؟

مهدی طالقانی: آقای چهپو و خانمش. کمترین اتهامی که می شود به آقای چهپو زد این است که کم کاری کرد. می گوید «تلفن نبود» اما 200 بیسیم های تاکی واکی اونجا بود کافی بود یکی را بر می داشت و به  کمیته محل خبر می داد که آقا حالش بد است اما این کار را هم نکرد.

طاهره طالقانی: اصلا درج این مسئله روی سنگ قبر بیشتر علت فوت را زیر سئوال می برد. شما که کارشناس بهشت زهرا  شدید حتما پیگیری کنید هم نام آقا و هم سنگ روی قبر را اصلاح کنند.(خنده)

 

 

 

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر