کد خبر: 17983
A
دیده بان ایران تایید مصاحبه سید محمد حسینی توسط اعضای ارشد جمنا را بررسی می کند:

عضو هیئت رئیسه جمنا: ده نفر اصلی مشخص شده، برنامه های خود را ارائه داده و از بین آنها 5 نفر که حائز رای اکثریت شوند مشخص خواهند شد

سید محمد حسینی عضو ارشد جمنا با دیده بان ایران مصاحبه کرد و سپس به فاصله چند ساعت بعد مدعی شد برخی از اظهارات را نگفته است و جمنا از کسی رزومه نمی گیرد. این درحالی است که دیگر اعضای ارشد جمنا؛ برخلاف تکذیبیه وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد؛ معتقد هستند شرایط جمنا دریافت رزومه است و از هر ده کاندیدا که شرایط جمنا را پذیرفته اند رزومه دریافت می شود!

عضو هیئت رئیسه جمنا:  ده نفر اصلی مشخص شده، برنامه های خود را ارائه داده  و از بین آنها 5 نفر که حائز رای اکثریت شوند مشخص خواهند شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ سید محمد حسینی امروز در گفت و گو با پایگاه خبری دیده بان ایران؛ مدعی شده بود رئیسی و هر 14 کاندیدای جمنا شرایط این جبهه را پذیرفته اند. (اینجا) پس از پخش این خبر و بازتاب آن در زسانه ها و شبکه های مجازی؛ سید محمد حسینی در یادداشتی که در کانال تلگرامی جبهه مردمی نیروهای انقلاب مدعی شد بحث تایید شرایط جمنا توسط  کاندیدا ها را نادرست است و دیده بان ایران بر خلاف نظر این فعال سیاسی را منتشر کرده است.

ظاهرا اعضای ارشد جمنا وخبرگزاری فارس فراموش کرده اند که خود  آنها شرایط جمنا را در گزارش 7 / 01 / 96 دریافت رزومه 10 نفر اصلی و بررسی آن اعلام کرده اند و دیده بان ایران تنها تایید اظهارات آنان را مبنی بر اینکه حجت السلام ابراهیم رئیسی و پرویز فتاح پایبند به این شرایط بوده اند را  در گفت و گو با سید محمد حسینی بازنشر کرده است. 

خبرگزاری فارس در گزارش مورخ هفتم فروردین ماه سال 96 نوشت؛ "جمنا اعلام کرده که از بین 14 کاندیدای این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری ده نفر اصلی مشخص شده که تا 17 فروردین ماه برنامه های خود را ارائه داده و از بین آنها 5 نفر که حائز رای اکثریت شوند مشخص خواهند شد" 

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود به مصاحبه عضو ارشد جمنا لطف الله فروزنده اشاره کرده و گفتهاست: "عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: با همه نامزدها مذاکره شده است و همه آنها ان‌شاءالله در مجمع دوم حضور یافته و برنامه‌های خود را تشریح و تیم کاری خود را معرفی خواهند کرد."

 

14 کاندیدای مد نظر جمنا چه کسانی بودند

شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اسامی ۱۴ نامزد برتر این جبهه را که در اولین مجمع عمومی انتخاب شدند را اعلام کرد.
به گزارش مهر، اسامی ۱۴ کاندیدای برتر ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب که توسط اعضای مجمع عمومی این جبهه در تاریخ ۵ اسفندماه انتخاب شدند، مشخص شد.
 
اسامی کاندیداهایی که حائز بیشترین آراء شدند به ترتیب حروف الفبا بدین شرح است:
 
۱- مهرداد بذرپاش
۲- سعید جلیلی
۳- حمیدرضا حاجی بابایی
۴- محمد خوش چهره
۵- محسن رضایی
۶- سید ابراهیم رئیسی
۷- علیرضا زاکانی
۸- محمد مهدی زاهدی
۹- سید عزت الله ضرغامی
۱۰- پرویز فتاح
۱۱- رستم قاسمی
۱۲- محمدباقر قالیباف
۱۳- مصطفی میر سلیم
۱۴- علی نیکزاد
بنابراین گزارش، شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اسامی را به مجمع ملی دوم جبهه که روز ۱۷ فروردین برگزار می شود ارائه خواهد کرد تا از میان آنها ۵ نفر مجددا انتخاب شوند.
چه کسانی حذف شده اند؟
فروزنده در تازه ترین اظهارات خود به درستی مشخص نکرده است که چهار نفری که حذف شده اند چه کسانی هستند ایا از هم اکنون مشخص شده اند یا اینکه در 17 فررودین معلوم می شود؟ بر اساس آنچه که روز 22 اسفند منشتر شد جمنا 14 کاندیدا دارد که تا 17 فروردین به 5 نفر کاهش خواهد یافت. زمانی که جمنا اسامی 14 نفر را منتشر کرد با انتقاد بخشی از اصولگرایان مواجه شد چرا که طبق برنامه قبلی باید لیست ده نفره منتشر می شد اما به گفته اصولگرایان منتقد از جمله حامیان قالیباف انتشار لیست 14 نفره نشان دهنده ناتوانی جمنا در گفتن «نه» به برخی از کاندیدا ها بوده است. بنابراین معلوم نیست که بر اساس اظهارت فروزنده آن 4 نفر بی سروصدا حذف شده اند یا اینکه همراه با 5 نفر دیگه تا 17 فروردین ماه حذف خواهند شد تا لیست نهایی 5 نفره بشود.

حال باید از 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر