کد خبر: 17985
A
علی اکبر جوانفکر:

کاشت نهال همراه با پیت حلبی یک امر رایج در درختکاری است. حلب در دل خاک می‌پوسد و خاک را غنی می‌سازد!

یک جریان خاص سیاسی تمامی تلاش خود را به کار بسته بود تا دکتر احمدی‌نژاد را برای اعلام حمایت از نامزد مورد نظر خود تحت فشار قرار دهد و برخی اعضای دولت قبل و همچنین عناصر فعال در شوراهای تبیین گفتمان امام و رهبری در استان‌ها را وارد عرصه فعالیت‌های تبلیغاتی و حمایتی به نفع نامزد خود کند. دکتر احمدی‌نژاد با تاکیدی که بر عدم حمایت از نامزدهای انتخاباتی مورد حمایت جریان‌های سیاسی کردند، کوشیدند این تلاش‌های رندانه را بی‌اثر کنند

کاشت نهال همراه با پیت حلبی یک امر رایج در درختکاری است. حلب در دل خاک می‌پوسد و خاک را غنی می‌سازد!

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی دیده بان ایران -علی اکبر جوانفکر در گفت و گو با آرمان ؛ مدعی شد سخنرانی اخیر محمود احمدی نژاد در خوزستان یک سخنرانی بسیار خوب بوده است. متن این گفت و گو در ذیل می آید: 

دیدگاه شما درباره سخنرانی آقای احمدی‌نژاد در خوزستان چیست؟

سخنرانی بسیار خوبی بود که با تکبیرهای پی در پی حاضران مورد تایید قرار گرفت.

چرا احمدی‌نژاد در این سخنرانی از برخی کلمات استفاده کرد که باعث شد اغلب رسانه‌های داخلی و خارجی به دنبال مخاطب سخنان وی باشند؟

مخاطب سخنان دکتر احمدی‌نژاد همان کسی بود که مردم حاضر در مراسم به درستی تشخیص دادند. رسانه‌های ما بعضا بیمارند و بیگانه از مردم.

به نظر شما مخاطب سخنان احمدی‌نژاد چه کسی بود؟

نظرخواهی لازم ندارد. مخاطب این سخنان، دولت روحانی بود که با وجود تاکید ۹۷ درصدی مردم بر دریافت یارانه، مدعی است ۸۰ میلیون نفر نمی‌فهمند و فقط این چند نفر تشکیل‌دهنده دولت اوست که می‌فهمند. این رفتار نشان‌دهنده نوعی فرعونیت است.

هدف احمدی‌نژاد از چنین سخنرانی‌هایی در مقطع کنونی چیست؟

۴ سال است که دولت روحانی با حمایت تقریبا همه رسانه‌های مجازی و مکتوب و حتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، انواع اتهامات بی‌پایه و اساس را به دولت قبل نسبت می‌دهند و از هرگونه توهینی نیز دریغ نورزیده‌اند، اما عجیب است که همین‌ها در مواجهه با نخستین سخنرانی پس از شکست سکوت دکتر احمدی‌نژاد، دچار آشفتگی فکری و رفتاری شده اند؟! آن‌قدر دستپاچه شده‌اند که برای فرار از سخنان دکتر احمدی‌نژاد، با تحریف و دروغ‌پردازی تلاش کردند تا روحانی و دولت او را که مخاطب دکتر احمدی‌نژاد بود، از اذهان عمومی محو و مخاطب دیگری را برای سخنان ایشان جعل کنند.

چرا احمدی‌نژاد پس از چهار سال سکوت در آستانه انتخابات ریاست ‌جمهوری حملات تندی را علیه دولت آقای روحانی آغاز کرده است؟

می شود بفرمایید چه حمله تندی را علیه دولت آقای روحانی انجام داده اند؟ آیا طرح این سوال که چرا خودتان را برتر از ۸۰ میلیون نفر مردم ایران می‌دانید، بیانگر حمله تند ایشان است؟!

آیا احمدی‌نژاد به دنبال کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌ جمهوری است؟

کاندیداتوری دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری یک مطالبه ملی است و ایشان به‌شدت از سوی مردم برای این منظور تحت فشار قرار دارند، اما با توجه به توصیه رهبری، دکتر احمدی‌نژاد تبعیت خود را از خواست ایشان اعلام کرده‌اند.

چرا احمدی‌نژاد برخلاف بیانیه‌ای که صادر کرد مبنی براین که در انتخابات ریاست‌جمهوری از هیچ کس حمایت نمی‌کند، به تازگی و به صورت رسمی از کاندیداتوری بقایی حمایت کرده است؟

یک جریان خاص سیاسی تمامی تلاش خود را به کار بسته بود تا دکتر احمدی‌نژاد را برای اعلام حمایت از نامزد مورد نظر خود تحت فشار قرار دهد و برخی اعضای دولت قبل و همچنین عناصر فعال در شوراهای تبیین گفتمان امام و رهبری در استان‌ها را وارد عرصه فعالیت‌های تبلیغاتی و حمایتی به نفع نامزد خود کند. دکتر احمدی‌نژاد با تاکیدی که بر عدم حمایت از نامزدهای انتخاباتی مورد حمایت جریان‌های سیاسی کردند، کوشیدند این تلاش‌های رندانه را بی‌اثر کنند. وقتی آقای بقایی به صورت مستقل نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند، دکتر احمدی‌نژاد از ایشان به عنوان فردی ذیصلاح و شایسته برای این منظور نام بردند. حمایت دکتر احمدی‌نژاد از آقای بقایی، هیچ منافاتی با اعلام عدم حمایت ایشان از سایر نامزدها ندارد.

چرا احمدی‌نژاد با علم به اینکه احتمال رد صلاحیت بقایی توسط شورای نگهبان بسیار بالاست، از بقایی حمایت کرده است؟

شما آرزوی جریان‌های سیاسی را در قالب این احتمال مطرح می‌کنید، در حالی که هیچ دلیلی برای رد صلاحیت آقای بقایی وجود ندارد.

آیا بقایی می‌تواند رئیس‌جمهور کارآمدی برای کشور باشد و مشکلات مردم را حل کند؟

کارآمدی آقای بقایی در جایگاه ریاست‌جمهوری مانند کارآمدی دولت قبل است.

دیدگاه شما درباره برخی رفتارهای تبلیغاتی احمدی‌نژاد، مشایی و بقایی مانند اینکه مشایی عنوان می‌کند، من درختم یا کاشت نهال درخت با پیت حلبی که با تعجب افکار عمومی مواجه شده، چیست؟آیا شما این‌گونه رفتار را در شأن یک رئیس‌جمهور می‌دانید؟

درخت استعاره‌ای گویا بوده است برای اینکه نشان دهد مهندس مشایی ریشه در خاک پاک این سرزمین دارد. در حیرتم که چرا عده‌ای از این امر برآشفته اند؟! کاشت نهال همراه با پیت حلبی یک امر رایج در درختکاری است. کسی که با کار کشاورزی آشنایی دارد، می‌داند حلب در دل خاک می‌پوسد و خاک را غنی می‌سازد. ضمن اینکه مگر قرار است آقای مشایی رئیس‌جمهور شوند که شما این کار را در شأن یک رئیس‌جمهور نمی‌دانید.

آیا احمدی‌نژاد به دنبال این است که با فضا‌سازی توسط بقایی پس از ردصلاحیت احتمالی ایشان گزینه اصلی خود را وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری کند؟

دکتر احمدی‌نژاد و آقای بقایی با مردم رو راست هستند و مثل برخی جریان‌های سیاسی به دنبال فریبکاری و برخورد رندانه با مردم نیستند. از نظر ما آقای بقایی حتما تایید صلاحیت خواهد شد و هیچ دلیلی برای رد صلاحیت ایشان وجود ندارد.

آیا احمدی‌نژاد توسط بقایی در حال محک زدن افکار عمومی برای حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰است؟

خیر، فردی مانند دکتر احمدی‌نژاد که همواره از حمایت سطح بالای مردم برخوردار بوده‌اند، برای رئیس‌جمهور شدن نیازمند چنین کارهایی نیستند.

در نامه مشایی به رئیس دولت اصلاحات به نظر می‌رسید که طیف احمدی‌نژاد بیش از آنکه تلاش کنند به اصولگرایان نزدیک شوند، به دنبال نزدیک شدن و همپوشانی دیدگاه‌های خود با اصلاح‌طلبان هستند؟دلیل این مساله چیست؟

جریان فکری دکتر احمدی‌نژاد چرا باید برای نزدیک شدن به مدعیان اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی تلاش کند؟! جریانی که مستظهر به پشتیبانی گسترده مردم ایران است، به چه دلیلی باید به این دو طیف افتاده از چشم مردم نزدیک شود؟!

آیا احمدی‌نژاد به این نتیجه رسیده که در شرایط کنونی مشکلات کشور با رویکرد اصلاح‌طلبی حل خواهد شد؟

اصلاحگرایی و انجام اقدامات لازم برای اصلاح امور کشور یک امر ضروری است که همواره مورد تاکید دکتر احمدی‌نژاد بوده است. اما این امر به معنای گرایش به سمت مدعیان اصلاح‌طلبی نیست.

احمدی‌نژاد هیچ برنامه‌ای برای دیدار با بزرگان جریان اصلاحات ندارد؟

دکتر احمدی‌نژاد هیچ برنامه‌ای برای این منظور ندارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر