کد خبر: 18024
A

الیاس حضرتی در نامه‌ای خطاب به لاریجانی: از جایگاه ریاست مجلس برای آزادی فعالان رسانه‌ای بازداشت شده استفاده کنید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس خواست از جایگاه خود برای آزادی فعالان رسانه ای بازداشت شده استفاده کند.

الیاس حضرتی در نامه‌ای خطاب به لاریجانی: از جایگاه ریاست مجلس برای آزادی فعالان رسانه‌ای بازداشت شده استفاده کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در نامه الیاس حضرتی خطاب به علی لاریجانی آمده است:

«بسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

همچنان که مطلعید در هفته آخر اسفندماه سال 95 تعداد زیادی از فعالان رسانه‌ای و مدیران کانال‌های تلگرامی دستگیر و زندانی شده‌اند و تاکنون اطلاعات و اخباری درباره علت این دستگیری‌ها و مرجع بازداشت کننده آنها منتشر نشده است. آگاهان بر این باورند که انگیزه دستگیری این افراد قطعا سیاسی است زیرا «همه این ادمین‌های کانال‌های تلگرامی و فعالان رسانه‌ای از یک جریان سیاسی هستند.»

بر اساس اطلاعات دریافتی هنوز خانواده دستگیر شدگان هم اطلاعی از علت بازداشت عزیزان خود ندارند و تاکنون نتوانسته‌اند با آنان ملاقات کرده یا تماس تلفنی داشته باشند و همین امر بر نگرانی آنان افزوده است.

اینجانب هم به عنوان یک فعال رسانه‌ای و هم به مثابه یک نیروی سیاسی اصلاح‌طلب و هم بر اساس شان و مسئولیت نمایندگی مجلس شورای اسلامی، سکوت در قبال این دستگیری‌ها را جایز ندانسته و از شما می‌خواهم از جایگاه خودتان به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی برای آزادی افراد بازداشت شده استفاده کنید.

مشخصا از جنابعالی انتظار می‌رود در اولین فرصت از مسئولان مرتبط با این دستگیری‌ها دعوت کنید تا با حضور در جمع نمایندگان مجلس توضیح دهند که چرا این افراد دستگیر شده‌اند. تعطیلی کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با چه هدفی انجام شده است؟ مسئول بازداشت این فعالان رسانه‌ای کیست و آنان اکنون در اختیار کدامین نهاد امنیتی قرار دارند؟ روند رسیدگی به اتهامات آنان چگونه پیش می‌رود؟ آیا حقوق شهروندی بازداشت‌شدگان رعایت می‌شود و پرسش‌های فراوان دیگری که در اذهان افکار عمومی مطرح است و باید به آن پاسخ داده شود.

امیدواریم مبنای عمل همه نهادها و افراد در این حوزه، قانون اساسی باشد که حامی حقوق شهروندی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و فعالان رسانه‌های مجازی است و اجازه تخطی به هیچ نهادی از حقوق شهروندی مردم را نمی دهد.

با سپاس

الیاس حضرتی

نماینده مردم شریف تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر