کد خبر: 18026
A

واکنش نوبخت به کاندیداتوری دولتی‌ها در انتخابات / ما در دولت یک رئیس داریم همه دنبال رئیس هستیم

سخنگوی دولت: سال ۹۵ بدون کسری بودجه به پایان رسید و همان ۹۶ درصدی که منابع تحقق یافته بود، به همان میزان خرج کردیم.

واکنش نوبخت به کاندیداتوری دولتی‌ها در انتخابات / ما در دولت یک رئیس داریم همه دنبال رئیس هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد باقر نوبخت امروز سه شنبه 15 فروردین در اولین نشست خبری گفت: در سال 1395 بالغ بر 294 هزار میلیارد تومان منابع مصوب داشتیم. براساس گزارش مقدماتی 282 هزار میلیارد تومان یعنی 96 درصد تحقق پیدا کرد. نکته دیگر آنکه همان میزان درآمد هزینه شد در واقع سال 95 بدون کسری به پایان رسید.

وی افزود: از 282 هزار میلیارد تومان باید در سال 95 باید 214 هزار میلیارد تومان باید برای اعتبارات هزینه ای مصرف می کردیم. از 214 هزار میلیارد تومان که باید جاری هزینه می کردیم 208 هزار میلیارد تومان یعنی  97 درصدش را مصرف کردیم. تحقق رقم بودجه عمرانی یا تملک دارایی های سرمایه ای 74 درصد بود.  باید در سال 95، 23 هزار میلیارد تومان اوراق خریداری می شد اما 42 هزار میلیارد تومان از اوراق سال های پیش که منتشر شده بود خریداری کردیم یعنی 180 درصد عملکرد داشتیم. بودجه سال 95 نسبت به سال 94 در کل چقدر تغییر کرد. ما در سال 1394 منابع عمومی مان 202 هزار میلیارد تومان بود که در سال 95 ، 282 هزار میلیارد تومان بود. یعنی 40 درصد اعتبارات رشد پیدا کرد. بودجه جاری سال 94 که 172 هزار تومان بود در سال 95 به 208 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد (21 درصد). عمرانی نیز از سال 94 به سال 95 ، 68 درصد رشد پیدا کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال گذشته ما 8.5 هزار پانصد میلیارد تومان به پیمانکاران دادیم، 2.5 بدهی دولت به شهرداری، هزار میلیارد تومان به مسکن مهر و 2 هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگان فرهنگی را پرداخت کردیم که به همراه دیگر پرداخت بدهی ها جمعا 15 هزار و 400 میلیارد تومان از بدهی های دولت را پرداخت کنیم.

وی با اشاره برنامه دولت در سال 96 افزود: رئیس جمهور به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ کردند که باید برنامه شان را برای تولید و اشتغال مشخص کنند که یکی از مخاطبان رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه بود. همچنین بسته های تولید و اشتغال را طراحی و وظایف دستگاه ها و وزارتخانه ها را مشخص کردیم بنابراین در پایان سال کاملا مشخص است هر کدام از دستگاه ها چه کاری باید انجام دهد و هیچ دستگاهی نمی تواند فرافکنی کند و از وظایف خود طفره رود.

نوبخت ادامه داد: افزایش مسمتری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است که مستمری همه این خانواده ها به 180 هزار تا 200 هزار تومان در ماه افزایش پیدا می کند که از یک فروردین 96 اعمال می شود که فردا ضوابط اجرایی آن در هیأت وزیران تصویب می شود.

نوبخت در پاسخ به این سوال که از دولت کسی نامزد می شود؟ توضیح داد: ما در دولت یک رئیس داریم همه دنبال رئیس هستیم.

وی درباره تشکیل ستاد انتخابات آقای روحانی افزود: قطعا ستادی برای رئیس جمهور در انتخابات تشکیل نشده است. اول باید ایشان ثبت نام کنند بعد ستاد انتخابات برای ایشان تشکیل شود.

این خبر در حال تکمیل است...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر