کد خبر: 18056
A
دبیرکل انصار حزب‌الله:

ورود مصداقی به انتخابات ریاست‌جمهوری نداریم /الله‌کرم عضو تشکل ما نیست

آقای الله کرم مدتی عضو انصار حزب الله بود اما سالیان سال است که از انصار حزب الله رفت الان دیگر خودش فعالیت می کند. انصار حزب الله بیشتر یک مجموعه فرهنگی است البته فعالیت سیاسی هم دارد ولی به معنای نظام، نه به معنای مصطلح که اگر انتخابات باشد کاندیدا معرفی کند. به عبارت دیگر ما هیچ گاه در انتخابات ورود مصداقی نداشتیم.

 ورود مصداقی به انتخابات ریاست‌جمهوری نداریم /الله‌کرم عضو تشکل ما نیست

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، تا روز ثبت نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چند روز زمان باقی است، در همین راستا هم رایزنی ها برای تقویت ائتلاف های فشرده تر دنبال می شود. از نکاتی که در ثبت نام نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران به چشم خورد نام نویسی حسین الله کرم بود که شائبه برنامه داشتن انصار حزب الله برای انتخابات 29 اردیبهشت را در اذهان تقویت کرد.

دبیرکل انصار حزب الله می گوید این مجموعه نه برای انتخابات شوراها و نه برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ای ندارد اما نامزدها را بررسی می کند و به هر جمع بندی برسد بدون آنکه نام نامزد موردنظرش را به طور رسمی اعلام کند، نظرش را به لحاظ تشکیلاتی دنبال خواهد کرد.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

***

وقتی آقای حسین الله کرم در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرد این شائبه به وجود آمد که انصار حزب الله هم می خواهد برای انتخابات 29 اردیبهشت 96 لیست بدهد، آیا صحت دارد؟

خیر، آقای الله کرم مدتی عضو انصار حزب الله بود اما سالیان سال است که از انصار حزب الله رفت الان دیگر خودش فعالیت می کند. انصار حزب الله بیشتر یک مجموعه فرهنگی است البته فعالیت سیاسی هم دارد ولی به معنای نظام، نه به معنای مصطلح که اگر انتخابات باشد کاندیدا معرفی کند. به عبارت دیگر ما هیچ گاه در انتخابات ورود مصداقی نداشتیم.

شما می گویید ورودی در انتخابات شورای شهر تهران نمی کنید و لیست نمی دهید، در ریاست جمهوری چه طور؟ آیا با جبهه مردمی یا دیگر تشکل ها و جبهه های اصولگرا همکاری خواهید کرد یا خیر؟

اینکه رسما بخواهیم اطلاعیه دهیم خیر. البته به نامزد مورد نظر خودمان رأی می دهیم یعنی اگر معیارهای انقلابی در کاندیدا باشد از بیان آن ابایی نداریم اما اینکه روی یک فرد خاص متمرکز شویم خیر این طور نیست.

در واقع می فرمایید که انصار حزب الله برای انتخابات ریاست جمهوری مصداق تعیین نمی کند؟

خیر، عملا هر کدام ما نهایتا رأی خواهیم داد اما اینکه از قبل بیاییم تأمین مقدمات و تبلیغات کنیم خیر هیچ گاه به این صورت نبوده است.

الان در جریان اصولگرا چند ائتلاف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، جبهه پایداری و مجموعه حامی آقای جلیلی مشغول فعالیت هستند، انصار حزب الله خودش را به کدام گرایش نزدیک تر می داند؟

هنوز ارزیابی نکردیم، فکر می کنیم هنوز زود است چون نمی خواهیم به صورت مصداقی وارد شویم جمع بندی نداریم که حالا آن را اعلام کنیم.

آیا آن مجموعه ها با شما رایزنی نکردند؟

خیر چون یک مجموعه سیاسی نیستیم، آن ظرفیت را نداشتیم، البته طالب هم نبودیم. در واقع نه آن ظرفیت در ما بوده و نه ما طالب این کار بودیم.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نام 14 شخصیت اصولگرا را اعلام کرد کدام یک به نظر شما شانس بیشتری دارند؟

هنوز آنها را بررسی مواضع نکردیم اما اگر ملاک روی مواضع و رویه های قبلی آقایان باشد می شود به برخی از آنها احساس نزدیکی کرد ولی کلا هنوز این ارزیابی را انجام ندادیم.

الان نام آقایان رئیسی، قالیباف، جلیلی و ضرغامی بیش از دیگر کاندیداهای اصولگرا مطرح است نظر شما به کدام یک از آنها نزدیکتر است؟

همانطور که گفتم ما هنوز مصادیق را بررسی نکردیم چون این کار و اولویت ما نیست. مثل بقیه مردم و کسانی که معتقد به انقلاب و نظام هستند ما هم به یک مصداق رأی خواهیم داد ولی روی یک نفر متمرکز نمی شویم.

شما می گویید انصار حزب الله دغدغه فرهنگی دارد آیا بررسی نخواهید کرد تا موقعیت آن نامزدی را که به لحاظ دیدگاه های فرهنگی با انصار حزب الله قرابت بیشتری دارد تقویت کند؟

این کار باید انجام شود، ما هنوز این کار را انجام ندادیم.

چه زمانی می خواهید این کار را انجام دهید بعد از ثبت نام نامزدها یا قبل از آن شروع می کنید؟

بالاخره تلویزیون مباحث مربوط به انتخابات را شروع کرده است چند وقت دیگر مناظرات را هم برگزار می کند ما نیز مانند سایر مردم باید اینها را ببنیم و به یک جمع بندی برسیم ولی اگر به یک جمع بندی هم برسیم نیاز به اعلام ندارد چون نمی خواهیم به طور متمرکز یک نامزد را تبلیغ کنیم. در مجموع از آنجا که انتخابات یک واقعه مهم سیاسی و تأثیرگذار در سرنوشت انقلاب است دنبال خواهیم بود.

پس حمایت از یک نامزد را به طور تشکیلاتی دنبال می کنید اما نام نامزد مورد نظر خودتان را اعلام رسمی نمی کنید؟

نه اعلام نمی کنیم.

ولی اگر به یک نامزد برسید در همان قالب تشکیلاتی که دارید حمایت از او را دنبال خواهید کرد؟

بله ولی اینکه متمرکز تبلیغ کنیم این طور نمی شود چون این کار دیگرانی است که آنها این کار را می کنند.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر