کد خبر: 18089
A

افزایش شمار قربانیان حمله شیمیایی سوریه به 100 نفر

قربانیان حمله شیمیایی در منطقه خان شیخون سوریه به 100 نفر رسید/ مخالفان و دولت بشار اسد یکدیگر را عامل این حمله شیمیایی متهم می کنند.

افزایش شمار قربانیان حمله شیمیایی سوریه به 100 نفر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ قربانیان حمله شیمیایی در منطقه خان شیخون سوریه در حالی  به 100 نفر رسید که مخالفان سوری و دولت بشار اسد کماکان یکدیگر را عامل این حمله شیمیایی معرفی می کنند.
 
همچنین یورو نیوز در همین رابطه نوشت: «دکتر اسلام»، یک پزشک داوطلب بریتانیایی که در بیمارستان خان شیخون فعالیت می کند معتقد است در این حمله از گاز سارین استفاده شده است. او می گوید: «این بیمارستان پر از بیمارانی است که از نوعی ماده شیمیایی به شدت آسیب دیده اند. اما این گاز کلر نیست، چون بوی گاز کلر را ندارد. حمله های زیادی با گاز کلر دیده ایم. مردمک چشمان این بیمار ریز شده و واکنش طبیعی ندارد.»

یکی از کودکانی که دچار آسیب تنفسی شده است نیز می گوید: «وقتی هواپیمای جنگی به ما حمله کرد من خواب بودم. با پدرم بیرون رفتیم و حالِ او ناگهان بد شد. من هم بیهوش شدم و وقتی بهوش آمدم دیدم که اینجا هستم.»

مرز ترکیه نیز شاهد آمبولانسها و ماشینهایی بود که برخی از آسیب دیدگان این حمله را به بیمارستانهای نزدیک در ترکیه می رساندند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه برای بررسی این موضوع جلسه فوری تشکیل می دهد. این در حالی است که ارتش سوریه هرگونه مسوولیتی را در این زمینه انکار کرده و مدعی شده که هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نمی کند. ارتش روسیه نیز انجام هرگونه عملیات هوایی در این منطقه را تکذیب کرده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر