کد خبر: 18150
A

6 تروریست در روسیه دستگیر شدند

ماموران امنیتی روسیه با گذشت دو روز از انفجار انتحاری در سن پترزبورگ که مرگ 14 نفر را در پی داشت، شش فرد وابسته به گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره را در این شهر دستگیر کردند.

6 تروریست در روسیه دستگیر شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کمیته بازپرسی دادستانی روسیه اعلام کرد: شش فرد دستگیر شده در سن پترزبورگ از اتباع کشورهای آسیای میانه هستند و برای اجیر کردن افراد و جذب آنها به گروههای داعش و جبهه النصره تبلیغ می کردند.
 
بنا به این گزارش، افراد دستگیر شده از ماه نوامبر سال 2015 برای جذب وریست ها در این گروهها فعالیت می کردند که فقط بین اتباع کشورهای آسیای میانه انجام می گرفت. 
 
ماموران امنیتی در زمان حاضر خانه های افراد بازداشت شده در سن پترزبورگ را وارسی می کنند که کتاب و نشریات ویژه افراط گرایان و تروریست ها نیز به دست آمده است.
 
روابط عمومی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه در همین حال اعلام کرده که شواهد دال بر وجود ارتباط بین افراد دستگیر شده با عامل انفجار تروریستی در متروی سن پترزبورگ به دست نیامده است. 
 
انفجار انتحاری در قطار مترو نزدیک ایستگاه تخنولوگیچسکی اینستیتوت در شهر سن پترزبورگ با 14 کشته و بیش از 50 زخمی، بعد از ظهر دوشنبه رخ داد و تروریست 22 ساله عامل این اقدام اکبرجان جلیل اف قرقیزتبار معرفی شده است.
 
همچنین بمب عمل نکرده ای در ایستگاه مترو پلوشاد واستانیا (میدان قیام) سن پترزبورگ کشف شد.
 
بمب کشف شده با قدرت انفجاری یک کیلوگرم تی.ان.تی جاسازی شده در کپسول آتش خاموش کن خنثی شد.
 
روسیه تاکنون بارها با صدور اطلاعیه ها و تهدیدهای صوتی گروههای تروریستی مواجه بوده است.
 
با توجه به همکاری های روسیه با ارتش سوریه از مهرماه سال 94 علیه تروریست های ضدسوری به ویژه گروههای داعش و جبهه النصره، تدابیر شدید امنیتی در شهرهای مختلف اجرا می شود.
 
تاکنون دهها تروریست بازگشته از سوریه یا شهروندان کشورهای دیگر به ویژه آسیای میانه با انواع مواد و لوازم ساخت بمب و حتی بمب های آماده کارگذاری در شهرهای مختلف از جمله مسکو دستگیر شده اند که در صدد کارگذاری آن در مراسم جشن های پرجمعیت مردمی بوده اند.-ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر