کد خبر: 18164
A

کارخانه تولید کمپوست با حضور معاون اول رئیس جمهوری در دزفول افتتاح شد

کارخانه تولید کمپوست به ظرفیت 50 هزار تن در سال عصر چهارشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری در دزفول افتتاح شد.

کارخانه تولید کمپوست با حضور معاون اول رئیس جمهوری در دزفول افتتاح شد

دیده بان ایران - این کارخانه در راستای تولید بستر بذرکاری شده و رشد یافته قارچ خوراکی ( کمپوست فاز 3 ) و به منظور مصرف پسماند محصولات کشاورزی شامل کلش گندم ، باگاس نیشکر و کود مرغ به عنوان آلاینده های محیط زیست و تبدیل به کود آلی و غنی شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی در دزفول راه اندازی شده است.
غلامعلی اسلامی زاده مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت کشاورزی جلگه دز ( قارچ دزفول) گفت:پسماند کمپوست پس از برداشت محصول قارچ خوراکی به عنوان یک کود آلی ، غنی ، ارزان و بدون بذر علف هرز در مزارع کشاورزی مصرف می شود.
وی میزان سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این طرح را 645 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 308 میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.
اسلامی زاده ظرفیت اشتغال ایجاد شده با راه اندازی این طرح را 100 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم عنوان کرد و گفت:شرکت کشاورزی جلگه دز سالانه چهار هزار و 600 تن قارچ خوراکی ، 800 تن بذر قارچ و از این پس نیز 50 هزار تن کمپوست تولید می کند.
در مراسم افتتاح این کارخانه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ،محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی حضور داشتند.
معاون اول رئیس جمهوری روز چهارشنبه برای سفری 2 روزه از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.

 

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر