کد خبر: 18224
A

وزیر نفت احمدی نژاد: راه حل مشکلات اقتصادی در دست جمنا است

یک عضو مجمع نیروهای انقلاب اسلامی گفت: برنامه اقتصادی داریم که طی دو سال توسط جمعی از دانشگاهیان و حوزویان برای حل مشکلات اقتصادی کشور نوشته شده است.

وزیر نفت احمدی نژاد: راه حل مشکلات اقتصادی در دست جمنا است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رستم قاسمی صبح روز پنجشنبه طی سخنانی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در شهر آفتاب برگزار شد، با بیان این‌که «اداره کشور نیازمند برنامه است» اظهار داشت: بنا به فرموده رهبری چالش اصلی امروز ما موضوع اقتصادی است. در کشوری زندگی می‌کنیم که قدرت اول منطقه است و نقش تامین کننده در معادلات منطقه‌ای دارد. از سوی دیگر گورخواب هم داریم و بیکاری زیاد است.

وی با اشاره به مسائل اجتماعی مثل آمار طلاق و ازدواج و همچنین با انتقاد از اقدامات اقتصادی که در سال های اخیر صورت گرفته است، گفت: چه کاری برای تورم انجام داده‌اید؟ فرصت صحیح و خطا نداریم. سخنرانی مشکل مردم را حل نمی‌کند. دوران تحریم نشان داد که ما اگر بخواهیم می‌توانیم مقابل فشارها ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: اقتدار منطقه ایران زبانزد دنیاست. در بازدهی که کسی باور نمی‌کرد ما شعار «ما می‌توانیم» را به انجام رساندیم. در آن زمان که کسی باورمان نمی‌کرد سدی مثل کرخه ساخته شد.

وزیر نفت دولت دهم یادآور شد: زمانی که تحریم شدیم همه منتظر شکست خوردن ما بودند. مسائلی هست که به دلیل منافع ملی نمی‌توانم بگویم، اما می‌گویم که آن زمانی که من تازه وارد صنعت نفت شدم کارشناسان می‌آمدند و جداولی نشانم می‌دادند و می گفتند که امکان ورود به صنعت نفت را دیگر نداریم اما به لطف خدا همه چی درست شد.

وی افزود: برای اولین بار در آن زمان یک مقام وزیر رئیس اوپک شد و با مقامات رسمی 20 کشور دیدار داشتند. کشورهایی مثل کره نفت ما را تحریم کرده بودند، پول ما را نمی‌دانند و به جایش لوازم ساخت کشورشان را می‌دانند من با مقامات کره‌ای صحبت کردم و به آن‌ها گفتم اگر نفت ما را آزاد نکنید دستور ممنوعیت ورود کالاهای شما را می‌دهیم، پس از دو هفته مشکل حل شد.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی تصریح کرد: آن‌ها خواستار مذاکره بودند، اما متاسفانه ما عجله کردیم و نتوانستیم به خوبی از این فرصت استفاده کنیم. این شرایط اقتصادی حق مردم ما نیست.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: امروز اقتصاد دغدغه رهبری است. راه حل آن برنامه اقتصاد قدرتمند است و این برنامه‌ای است که طی دو سال گروهی از دانشگاهیان و حوزویان روی آن کار کرده اند.  ما می‌توانیم مشکلات 20 میلیون فقیر را برطرف کنیم.

وی در انتقاد از صحبت یکی از دولتمردان فعلی در رابطه با پرداخت یارانه‌های نقدی گفت: در زمانی که مسئول پرداخت 90 درصد از یارانه ها بودم آن هم با شرایط تحریم آن زمان، یارانه‌ها را پرداخت می‌کردیم، حالا الان با شرایط فعلی شب پرداخت یارانه‌ها مصیبت دارید؟ مصیب جای دیگری است. تکرار شعارهای رهبری هنر نیست. ما نیازمند برنامه قدرتمند اقتصادی هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر