کد خبر: 18228
A

موضع تازۀ ایران به پیشنهاد مذاکره با شورای همکاری خلیج فارس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با اشاره به رد و بدل پیام های کتبی میان مقامات ایران و شورای همکاری خلیج فارس و سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به کویت، از رایزنی های مشترک میان طرفین استقبال کرد .

موضع تازۀ ایران به پیشنهاد مذاکره با شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ علیرضا عنایتی در نشستی رسانه ای تصریح کرد : مقامات جمهوری اسلامی ایران از پیام کتبی اخیر شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت در زمینه انجام گفت و گوهای مشترک میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس استقبال کردند چرا که این پیام از رایزنی های دوجانبه حمایت کرده و سفر اخیر دکتر حسن روحانی به کویت نیز در همین راستا انجام شد.

عنایتی گفت: این گونه سفرها و پیام ها برای منطقه از اهمیت شایانی برخوردار است و باید با پیگیریهای مستمر ادامه یابد تا آثار مثبت آن برای منطقه نمایان شود.

وی تصریح کرد: گفت و گو میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس تنها راهکار برای غلبه بر مشکلات است و تهران به موفقیت این تلاش ها امیدوار است چرا که منطقه شخصیت های حکیم و با درایتی دارد که با خرد خود نیازهای موجود را به خوبی می دانند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن استقبال از گسترش روابط میان عربستان سعودی و عراق گفت : منطقه خاورمیانه سرشار از منابع است و گفت و گوها و رایزنی های مشترک به تقویت ثبات منجر می شود، امروزه ایران ، عراق و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می توانند همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند تا بر چالش های موجود از جمله تروریسم غلبه نمایند.

عنایتی همچنین با رد اظهارات مقامات آمریکایی در زمینه حمایت ایران از تروریسم گفت : این سخنان آمریکایی ها بی ارزش و مردود است.
سفیر کشورمان در کویت همچنین به پرونده انتقال زندانیان ایرانی از کویت اشاره کرد و گفت : مرحله نخست انتقال زندانیان به پایان رسیده و طی آن 50 زندانی ایرانی برای گذراندن باقیمانده دوره محکومیتشان به کشورمان منتقل شدند و هماهنگی های لازم برای انتقال سری دوم که 120 زندانی هستند در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد : محکومیت این افراد ورود غیر قانونی به خاک کویت و حمل مواد مخدر بوده است و هیچ یک از آنها با اتهامات تروریستی روبرو نبوده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر