کد خبر: 18249
A
عضو شورای شهر مشهد در گفت و گو با دیده بان ایران:

حضور شهردار مشهد در "تهران" و فعالیت های ایشان در اولین جلسه شورا بررسی می شود

عبدالکریم جوادی عضو شورای شهر مشهد درباره حضور مرتضوی در جلسه جمنا گفت: ما یکشنبه آینده درباره حضور آقای صولت مرتضوی شهردار مشهد؛ در تهران و فعالیت های انتخاباتی ایشان بحث خواهیم کرد و تقریبا مطمئن هستم ایشان در شورا حضور پیدا می کنند و پاسخگو هستند اعضای شورا حق طبیعی و قانونی خودشان می دانند که بر شهردار و فعالیت های ایشان نظارت کنند بنابراین این امر طبیعی است که حضور شهردار مشهد در تهران و فعالیت های آینده ایشان بررسی شود.

حضور شهردار مشهد در "تهران" و فعالیت های ایشان در اولین جلسه شورا بررسی می شود

دیده بان ایران : زلزله در مشهد مقدس 24 ساعت تمام  پایتخت فرهنگی و مذهبی ایران را التهاب نگاه داشت. مردم تا صبح نخوابیدند هر از گاهی لرزشی هر چند خفیف؛ مردم شهر را هراسان و ایران را نگران می کرد. رسانه ها هر لحظه خبری از یک لرزش کوچک مخابره می کردند و مردم ایران در انتظار پایان شب "هراسناک مشهد  " به رسانه ها چشم دوخته بودند. مقامات استان خراسان رضوی و مسئولان شهر مشهد هر لحظه گزارش های متعددی را از وضعیت این استان در اختیار رسانه ها قرار می دادند. اما یک خبر تعجب اهالی رسانه را برانگیخت شهردار مشهد در تهران سخن از کاندیداتوری حجت السلام سید ابراهیم رئیسی داد و پیام او را به جمنا (تشکل سیاسی اصول گرایان) رساند. امروز را به طور کامل در میان هم طیفی هایش بود و این مشهد بود که در میان لرزش ها رها شده بود.  پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران از اعضای شورای شهر مشهد پرسیده است؛ آیا لازم نیست شهردار کلانشهر مشهد در چنین زمان شهر را ترک نمی کرد؟!

سیدعبدالکریم جوادی عضو شورای شهر مشهد به خبرنگار دیده بان ایران می گوید:" شهردار مشهد آقای سید صولت مرتضوی مرخصی گرفته است.

مشروح گفت و گوی دیده بان ایران با سیدعبدالکریم جوادی عضو شورای شهر مشهد در ذیل آمده است:

عضو شورای شهر مشهد در پاسخ به سوال دیده بان ایران مبنی بر اینکه در نبود شهردار؛ شهر مشهد در وضعیت بحرانی فعلی چگونه اداره می شود گفت:

شهرداری کلانشهری مانند مشهد قائم به شخص نیست و مسلما مسائل کلان شهری توسط افراد مختلفی کنترل و اداره می شود ایشان برای حضور در تهران مرخصی گرفته بودند.

جوادی درپاسخ به این سوال که آیا شهرداری یک پست سیاسی است و اینکه چگونه  شهردار مشهد فعالیت سیاسی می کند گفت:

مسلما شهرداری یک پست سیاسی محسوب نمی شود. آقای مرتضوی از وجهه شخصی خود در تهران حضور پیداکرده است طبیعتا ایشان می تواند به لحاظ شخصی رفتار خود را داشته باشد.

این عضو شورای شهر مشهد در پاسخ به این سوال که شورای شهر مشهد چگونه می خواهد بر رفتارانتخاباتی  شهردار نظارت کند گفت:

آقای مرتضوی خودشان را عضو شورای شهر می دانند و مسلما در مورد سفرشان به تهران یکشنبه آینده در شورا پاسخگو خواهند بود. من آقای مرتضوی را شهردار زیرکی می دانم مسلما ایشان با هیئت رئیسه شورا ارتباط برقرار می کند و در این خصوص توضیح خواهد داد. همکاران ما عدم حضور شهردار را در مشهد مطرح کرده و به حضور ایشان در انتخابات اشاره کرده اند . اما ما هنوز از زبان خود ایشان چیزی را نشنیده ایم.

عبدالکریم جوادی در ادامه گفت: ما یکشنبه آینده درباره حضور آقای صولت مرتضوی شهردار مشهد؛ در تهران و فعالیت های انتخاباتی ایشان بحث خواهیم کرد و تقریبا مطمئن هستم ایشان در شورا حضور پیدا می کنند و پاسخگو هستند اعضای شورا حق طبیعی و قانونی خودشان می دانند که بر شهردار و فعالیت های ایشان نظارت کنند بنابراین این امر طبیعی است که حضور شهردار مشهد در تهران و فعالیت های آینده ایشان بررسی شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت فعالیت انتخاباتی شهردار در ستاد انتخاباتی یک کاندیدای ریاست جمهوری وضعیت مشهد و برخورد شورای شهر چگونه خواهد بود گفت: شهردار مشهد خودشان را عضو شورا می دانند و این مسئله را پاسخ خواهند گفت. البته ما هنوز چیزی از ایشان نشنیده ایم و اما مسلما حضور آقای شهردار در تهران در جلسه روز یکشنبه بررسی خواهد شد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر