کد خبر: 18250
A
دکتر روحانی در جمع نخبگان سمنان:

ملت ایران در انتخابات حماسه دیگری خلق خواهند کرد

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که نباید به کسی اجازه دهیم مردم را برای حضور در پای صندوق های رای مایوس کنند، گفت : انشا الله مردم ایران در روز انتخابات ، با حضور گسترده و حداکثری خود حماسه دیگری خلق خواهند کرد.


ملت ایران در انتخابات حماسه دیگری خلق خواهند کرد

دیده بان ایران - دکتر حسن روحانی عصر روز پنجشنبه در جمع نخبگان و گروه های سیاسی استان سمنان در سالن هلال احمر شهرستان سمنان افزود : همه ما باید بدانیم اساس انتخابات برای استحکام و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران است و اگر انتخابات نبود نظام ایران به این پایبندی و اقتدار دست نمی یافت.
وی با اشاره به مشارکت بیش از 73 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، اظهارداشت : اگر مردم احساس کنند که حضور آنان در انتخابات سرنوشت آنان را تعیین خواهد کرد، به طور قطع شاهد مشارکت بیشتری خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد : حضور مردم در انتخابات امسال می تواند یک حماسه شبیه سال 92 و شاید هم بالاتر را خلق کند.
روحانی ادامه داد : اگر مردم به صندوق های رای اعتماد کنند صندوق ها هم به مردم اعتماد خواهد کرد.
رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افتتاح 18 طرح اقتصادی و تولیدی در استان سمنان، یادآور شد: بهره برداری از این طرح ها نمونه ای از تلاش و کوشش مردم، دولت، کارآفرینان، کشاورزان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم بوده است.
روحانی تصریح کرد : آنچه تا به امروز به دست آوردیم در سایه امید به خداوند، امید به آینده، امید به توان ملی و انسجام و آینده درخشان و اعتماد مردم به نظام، مسوولان، مسوولان عالی رتبه بوده که این شکوهمندی به دست آمده است.
وی با بیان این که امروز ایران به لحاظ امنیت و آرامش به معنای عام کلمه و ثبات و امید به آینده جز کشورهای نمونه است، اظهار کرد : در سه سال اخیر شاهد امنیت بالایی در کشور هستیم و این ناشی از وحدت و انسجام و اعتماد مردم به مسوولان نظام و امید به آینده است.
وی با اشاره به اجرای برجام و خارج شدن ایران از تحریم های ظالمانه در قطعنامه های مختلف ، گفت: امروز کشور ایران که تا دیروز به عنوان یک کشور تهدید معرفی می شد و تحریم و حصر او را فرا گرفته بود، به گونه ای شده که دولت ها همکاری با ایران را دارند و از امنیت و آرامش بالایی برخوردار است و دولت نیز بزرگترین کار خود را بر ایجاد امنیت و آرامش در سراسر کشور قرار داده است.
رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش ها و اقدامات ایران برای برقراری امنیت در منطقه گفت: اگر تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی نبود امروز شرایط دیگری در سوریه، لبنان، عراق و کل منطقه وجود داشت.
دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در یک سال گذشته در بحث فناوری هسته ای، اظهار کرد: خوشبختانه تحول بزرگی در این بخش تحقق پیدا کرده است که در روز 27 فروردین ماه امسال اعلام و مشخص خواهد شد کسانی که به دروغ به مردم گفتند که برجام جلو برنامه هسته ای را گرفته، چگونه قرار داد و برجام راه را برای فناوری هسته ای و پیشرفت آن هموار کرده است.
وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در کنترل نرخ تورم در بخش های مختلف و خروج کشور از رکود جز بخش مسکن ، گفت: نرخ تورم مواد غذایی و خوراکی که در ابتدای دولت یازدهم حدود 51 درصد بود امروز به کمتر از هشت درصد رسیده و رشد اقتصادی هم از منهای 6.8 درصد به بالای هشت درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به آمار و ارقام اقتصادی گفت: در سال 95، صادرات غیرنفتی همانند سال 94 از واردات بالاتر بود که این افتخاری برای دولت یازدهم است.
دکتر روحانی ادامه داد: رقم صادرات غیرنفتی 43 میلیارد و 900 میلیون و همچنین واردات 43 میلیارد و 600 میلیون بود که نشان دهنده پیشی گرفتن 300 میلیونی صادرات غیرنفتی بر واردات است و این که برای تأمین نیازهای کشور، نفت نفروخته‌ایم و این برای دومین سال است که به چنین دستاورد مهمی نایل می شویم.
رییس‌ جمهوری ایران اضافه کرد: در سال 94 و طی 63 سال گذشته برای اولین بار بود که صادرات غیرنفتی بر واردات پیشی گرفت و این روند در سال 95 نیز ادامه یافت و این به معنای اجرای اقتصاد مقاومتی است.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح طرح های آبیاری نوین در استان سمنان گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا سال 92 در مجموع 16 هزار هکتار از اراضی سمنان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند و از سال 92 تاکنون 9 هزار و 125 هکتار به این سامانه ها تجهیز شده و در سال 96 نیز تجهیز 12 هزار هکتار دیگر به پایان خواهد رسید، این اقدامات تحولی بزرگ در صرفه جویی و بهره وری بهینه از آب در شرایط خشکسالی کشور است.
رئیس‌جمهوری ایران افزود:‌ خوشحالیم که برای نخستین بار در کشور به‌واسطه یک حادثه (پلاسکو) بدون دخالت دولتی‌ها گزارش ملی تهیه شد و این نشان می‌دهد ما دنبال شفافیت اقدامات و تحقق حقوق شهروندی هستیم.
روحانی با بیان این که امید بعد از امنیت و آرامش دستاورد دیگر دولت بود، افزود: برخی از آمارها و افتخارات ملی ما حتی در ۶۰ سال گذشته نیز بی‌نظیر بوده است.
وی تصریح کرد: به لطف خداوند متعال، پس از سال‌ها در سال ۹۴ صادرات کشور بر واردات برتری یافت و طبق آمارهای رسیده در سال گذشته نیز بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش صادرات بر واردات داشتیم.
رئیس‌جمهوری اظهارداشت : برای نخستین بار ما در چند هفته آینده در زمینه بنزین خودکفا خواهیم شد و صادرکننده بنزین خواهیم بود.
 با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امروز هفدهم فروردین 96 در آئینی در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان به صورت ویدئو کنفرانس، 17 طرح افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح صنعتی با صرف 11 هزار و 740 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است. 

 

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر