کد خبر: 18262
A
وزیر کشور در بازدید از پارک علم و فناوری کرمانشاه:

ایده‌های آماده و قابل اجرا در اولویت حمایت‌های دولت است

وزیر کشور با تاکید بر حمایت دولت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه گفت: قطعا در این زمینه اولویت با ایده‌های آماده و قابل اجرا است.


ایده‌های آماده و قابل اجرا در اولویت حمایت‌های دولت است

دیده بان ایران - عبدالرضا رحمانی فضلی، امروز (۱۷ فروردین) در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان این که هدف دولت کشف و حمایت از ایده‌های جوان و خلاق است، گفت: اولویت دولت در این زمینه با ایده‌هایی است که برای اجرا و اقدام آماده باشد. قطعا هر استانی ایده‌های آماده اجرا داشته باشد، در اولویت حمایت‌های دولت قرار خواهد داشت.

بهرام بادکو، رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز در این بازدید با اشاره به سوابق جهاد دانشگاهی استان در اشتغال دانش آموختگان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال پیش اولین مرکز رشد توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه در استان راه اندازی شد. پس از آن مجوز راه اندازی اولین پارک علم و فناوری استان نیز به جهاد دانشگاهی داده شد. همچنین توانستیم در پنج شهرستان استان نیز مرکز رشد راه اندازی کنیم.

بادکو با اشاره به ضرورت ایجاد یک زیست بوم فناوری در استان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان گفت: خوشبختانه با همکاری موثر مدیریت ارشد استان توانستیم این زیست بوم را در استان ایجاد کرده و همه فاکتورهای لازم برای ایجاد آن را فراهم کنیم. این زیست بوم متشکل از پارک علم و فناوری، مراکز رشد، صندوق پژوهش و فناوری، کانون‌های شکوفایی خلاقیت و نیز مراکز نوآوری است که توانستیم همه این فاکتورها را در کنار همکاری موثر نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان گرد هم آوریم.

رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به تشکیل صندوق پژوهش و فناوری از چند سال پیش در استان، گفت: هم اکنون کانون های شکوفایی خلاقیت را نیز در چند نقطه استان تشکیل داده ایم. خوشبختانه با همکاری استانداری حدود چهار هزار متر مربع از سوله‌های استانداری کرمانشاه نیز جهت راه‌اندازی مراکز نوآوری به جهاد دانشگاهی استان تحویل شده که هم اکنون مراحل تجهیز آن در حال انجام است.

وی از راه اندازی اولین مرکز شتاب دهنده بخش خصوصی در خارج از پایتخت در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آزمایشگاه خدمات تخصصی نیز با همکاری شرکت "هوآوی" در جهاد دانشگاهی کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت جهاد دانشگاهی استان از ۴۷۰ شرکت از بدو تاسیس تاکنون گفت: هم اکنون ۳۰۷ شرکت در مجموعه جهاد دانشگاهی فعالیت دارند و ۳۰ شرکت فناور صنعت ساز هستند.

رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه رقم فروش محصولات شرکت‌های تحت حمایت جهاددانشگاهی کرمانشاه را در سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد. این مقام مسئول به فعالیت‌های بین المللی پارک علم و فناوری کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: در حوزه بین المللی تاکنون پنج پروژه میان شرکت‌های پارک علم وفناوری کرمانشاه و شرکت‌های دو کشور عراق و ترکیه در زمینه کشاورزی و IT منعقد شده است.

بادکو پارک علم و فناوری کرمانشاه را یکی از الگوهای موفق در زمینه توسعه فناوری روستایی عنوان کرد و افزود: هم اکنون اجرای ۱۷ طرح توسعه فناوری را در مناطق روستایی استان در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی از پنج پارک علم و فناوری کشور است که فضای تملکی در اختیار ندارد، گفت: تمام فضاهای در اختیار پارک و شرکت‌های آن امانی است و در این زمینه مساعدت دولت را می‌طلبیم تا بتوانیم فضای مناسبی برای فعالیت پارک و شرکت های مستقر در آن فراهم کنیم.

بادکو با اشاره به مصوبه تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و نیز پنج میلیارد تومان اعتبار دیگر از محل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، گفت: در صورت تخصیص این اعتبارات قطعا می‌توانیم فضای مناسبی برای فعالیت پارک و شرکت‌های مستقر در آن ایجاد کنیم.

وزیر کشور در ادامه از مرکز شتاب دهنده جهاد دانشگاهی کرمانشاه و برخی طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری کرمانشاه بازدید و پرتال استانداری کرمانشاه را که توسط یکی از این شرکت‌ها طراحی شده را رونمایی کرد.

 

 

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر