کد خبر: 18287
A
میر لوحی:

اصولگرایان در پی تکرار سال ۸۴ هستند/ رسانه ملی از هر بهانه‌ای برای حضور نامزدهای جریان مخالف روحانی در صداوسیما استفاده می‌کند

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان این که متاسفانه رسانه ملی به جای کمک و همکاری با دولت به فکر کاندیدای جریان مقابل روحانی است گفت: این سازمان از هر بهانه‌ای استفاده می‌کند تا نامزدهای احتمالی جریان مخالف روحانی در صدا و سیما حضور پیدا کنند که روحانی ازاین ابزار بی‌بهره است.

اصولگرایان در پی تکرار سال ۸۴ هستند/ رسانه ملی از هر بهانه‌ای برای حضور نامزدهای جریان مخالف روحانی در صداوسیما استفاده می‌کند

دیده بان ایران - سید محمود میرلوحی درباره این که چه میزان ضرورت دارد گروها و جناح‌های سیاسی مردم را تشویق به حضور و مشارکت حداکثری کنند گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی یکی از خواسته‌های مهم جریان اصلاح‌طلبی است و باید تمام تلاش خودمان را به کار ببندیم تا در انتخابات سال آینده مانند سال‌های ۹۲ و ۹۴ مردم مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

او با بیان این که در مجموعه تصمیم‌گیران در دولت و جریان اصلاحات باید یکسری اقدامات را انجام دهند تا ادامه راه مثبتی که در سال ۹۲ به وجود آمد، باشد عنوان کرد: مردم ما به هرحال نگرانی‌هایی دارند که باید رفع شود. حامیان رئیس جمهوری که  اصلاح‌طلبان و اعتدالیون هستند، تکالیفی دارند که باید آن‌ها را انجام دهند تا مردم ناامید و دلسرد از حضور در پای صندوق‌های رأی نشوند.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: همه باید برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند و اگر رقبای ما هم که به نظر می‌آید بنای حمایت از نظام جمهوری اسلامی، عبور از بحران‌های موجود بین‌المللی و خواهان حفظ کیان کشورمان در منطقه هستند نباید مردم را ناامید و دلزده کنند.

او یاد آور شد: مردم سرمایه‌های اصلی نظام هستند هرگاه در منطقه و دنیا به مانع برخورد کردیم حضور بن‌بست شکن مردم و مشارکت صادقانه آنان باعث شده که موانع برداشته شود.

میر لوحی با اشاره به این که رأی در کشور ما تا شب انتخابات مشخص نیست و آرای خاکستری تعیین کننده نتیجه است گفت: در کشور ما سه نوع رأی وجود دارد اصلاح‌طلبان، اصولگرایان که البته رأی این جناح تقسیم شده است و رای‌های خاکستری. تجربه نشان داده هرگاه رای خاکستری به میدان آمده به نفع اصلاح‌طلبان و اعتدالیون به صندوق‌ها ریخته شده و تفکرات اصولگرایان و یا جبهه پایداری در میان آنان جایگاهی ندارد.

معاون وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه افزود: به نظر می رسد امروز جریان مقابل روحانی چون کاندید واحد و مطرحی ندارند قصد دارند از دوطریق به نتیجه برسند، نخست کاهش مشارکت و یا این که با نامزدهای متعدد انتخابات را به دور دوم بکشانند و همانند سال ۸۴ رفتار کنند.

 میرلوحی یاد آور : در سال ۸۴ این جریان انتخابات را به دور دوم کشاندند و نتیجه گرفتند این بار هم قصد همین کار را دارند.

او همچنین گفت: راه سوم دیگری هم وجود دارد، این جریان قصد دارد که آرای آقای روحانی را کاهش دهند و با یک رأی شکننده مشابه دور دوم آیت الله هاشمی او رئیس جمهور کشور شود که در واقع بتوانند دست بالا داشته باشند برای چانه زنی هنگامی که کابینه تشکیل شود. به آنها توصیه می‌کنم که صادقانه رفتار کنند. این قبیل رفتارهای غیر صادقانه و غیرمسئولانه باعث آسیب‌های جدی می‌شود. اگر کاندیدایی دارند معرفی کنند و با ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی به برگزاری انتخابات با شکوه کمک کنند .

میرلوحی در پاسخ به این سوال که مخالفان دولت درپی این هستند با تخریب دولت آرای روحانی را کاهش دهند، دولت چگونه باید مقابل این رفتارها ایستادگی کند و چه اقدامی انجام دهد، عنوان کرد: رئیس جمهور باید به طور جدی‌تر در صحنه‌ها حضور پیدا کند و از عملکردش دفاع کند. توصیه می‌کنم که تیم دولت تقویت شود و اقداماتی که در حوزه‌های مختلف صورت گرفته مانند اقتصاد و اشتغال به گوش مردم رسانده شود.

او خاطر نشان کرد: دستاوردهای فراوانی با برجام داشته‌ایم. مردم باید بدانند که چه اتفاقاتی رخ داده است، رئیس جمهوری باید مدیریت بحران‌هایی را که انجام داده است در بحث تورم و سیاست خارجی را به مردم شرح دهد.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان این که متاسفانه رسانه ملی به جای کمک و همکاری با دولت به فکر کاندیدای جریان مقابل روحانی است گفت: این سازمان از هر بهانه‌ای استفاده می‌کند تا نامزدهای احتمالی جریان مخالف روحانی در صدا و سیما حضور پیدا کنند که روحانی ازاین ابزار بی‌بهره است. او باید بخشی از کمبودها را به فضای مجازی و رسانه های مکتوب بسپارد تا جبران شود به خصوص ارتباط با طرفداران و حامیان باید ارتباط گسترش دهد.

او تاکید کرد: تجربه نشان داده هرگاه جریان سیاسی اصلاح‌طلبان به میدان آمده رای اول مردم بوده است، انتخابات اخیر تهران نشان داد که می‌توانیم با اتحاد و انسجام به خواسته‌های خود برسیم. جریان اصلاحات پر توقع نیست و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهد.

میرلوحی ادامه داد: ما دو گام را با موفقیت برداشته‌ایم و گام سوم را با اعتماد به نفس بیشتری خواهیم برداشت. عبور از روحانی یعنی برگشتن به دوران تاریکی که قبل از او وجود داشت و مردم لطمات و صدمات فراوان زیادی دیدند

او با بیان این که چه آسیب‌هایی انتخابات سال ۹۶ را تهدید می‌کند گفت: تفکرات افراطی می‌تواند آسیب بزرگی باشد. علت این است که این جریان نمی تواند در نزد افکار عمومی جایگاهی داشته باشد، بنابراین با رفتارهای غیر کارشناسانه سعی می‌کنند مردم را ناامید کنند.

میرلوحی تاکید کرد: مردم ما فهیم هستند و می دانند نباید فریب آنها را بخورند. باید به این دوستان بگویم که از انصاف به دور نباشید و نتایج به دست آمده را ببینید. سال ۹۲ اتفاق ارزشمندی در کشور افتاد که امیدواریم در سال ۹۶ ادامه پیدا کند.

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر