کد خبر: 18318
A

چین با حمله موشکی آمریکا به سوریه مخالفت کرد

چین با حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه به شدت مخالفت و تاکید کرد که راه برون رفت از بحران سوریه یافتن یک رهیافت سیاسی است.

چین با حمله موشکی آمریکا به سوریه مخالفت کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ مخالفت چین با این حمله که بامداد دیروز (جمعه) صورت گرفت توسط «لیو جیه یی» نماینده دائم چین در سازمان ملل مطرح شد و او گفت که حمله موشکی آمریکا به سوریه فقط اوضاع را وخیم تر می کند.
او در نشست فوق العاده شورای امنیت پس از این حمله تصریح کرد که این اقدام آمریکا در راستای منافع سوریه و هیچ کشور منطقه ای و کل جهان نیست.

نماینده دائم چین در سازمان ملل همچنین گفت: پکن بر این باور است که هیچ ابزار نظامی و استفاده از آنها نمی تواند به رفع بحران سوریه کمک کند و این کشور به یک راه حل سیاسی نیاز دارد.
«لیو» بر اساس گزارش روز شنبه خبرگزاری شین هوا، حمله آمریکا را فقط بدتر کردن وضع موجود برای مردم سوریه دانست و گفت که چنین کاری اوضاع منطقه را بغرنج تر می کند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل از همه کشورها و گروه های درگیر در سوریه خواست، جلوی تشدید تنش ها را بگیرند و بدانند اصلی ترین و فوری ترین وظیفه همه جلوگیری از وخیم تر شدن شرایط در منطقه است.
وی گفت که چین به دنبال پیشبرد ابزارهای دیپلماتیک است و از رایزنی و گفت وگو و نقش میانجیگری سازمان ملل در حل مساله سوریه حمایت می کند.

«لیو جیه یی» همچنین خاطر نشان که همه کشورها باید از ماموریت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و یافتن یک راه سیاسی برای پایان دادن به بحران حمایت کنند.
«هوا چون اینگ» سخنگوی دولت چین نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران به حمله موشکی آمریکا به سوریه واکنش نشان داد و گفت که بر همه گروه های ذی ربط فرض است که تلاش خود را بکار گیرند تا یک راه حل سیاسی برای پایان بحران یافت شود.
وی اگرچه با لحن بسیار تند از حمله موشکی آمریکا انتقاد نکرد اما گفت که نباید کاری کرد تنش ها در سوریه تشدید شود بلکه باید برای جلوگیری از عمیق تر شدن بحران تلاش نمود و از بروز تنش های تازه در کشوری که درگیر جنگ است، جلوگیری کرد.- ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر