کد خبر: 18328
A

کارشناس نظامی سی ان ان: بشار اسد نیازی به استفاده از سلاح شیمایی نداشت

'ریک فرانکونا' تحلیلگر مسائل نظامی سی ان ان گفت: بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) برای شکست دادن مخالفان خود و دست یافتن به یک پیروزی کامل نیازی به استفاده از سلاح شیمایی نداشت.

کارشناس نظامی سی ان ان: بشار اسد نیازی به استفاده از سلاح شیمایی نداشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ فرانکونا وابسته سابق نظامی آمریکا در سوریه در گفت و گو با این شبکه خبری پیرامون حمله موشکی بامداد دیروز (جمعه) آمریکا به این کشور افزود: آنچه رخ داده، این است که این حمله بر روابط بین آمریکا و روسیه تاثیر گذاشته و باعث تغییر در آن شده است.
وی ادامه داد: آمریکا و روسیه شروع به همکاری در سطوحی پایین و در زمینه اجتناب هوایی بر فراز سوریه کرده بودند که اکنون این امر تغییر کرده است.
وابسته سابق نظامی آمریکا در سوریه گفت: آمریکا خود را درگیر موضوع برکناری بشار اسد از قدرت نکرد و شخص ترامپ نیز این مساله را روشن ساخته بود، حال وی چگونه می تواند بین این حمله و سرنگونی اسد، تمایز قائل شود. من اطلاعی ندارم.
فرانکونا گفت: البته برخی از گروه های مخالف اسد پس از این حمله هوایی ابراز شادی کرده اند و می گویند که ترامپ و آمریکا طرف آنها هستند. 
وی اضافه کرد: با این حال باید طی روزهای آینده و سفر آتی 'رکس تیلرسون' وزیر امور آمریکا به روسیه، شاهد نتایج این تغییرات باشیم و احتمالا به روند قبلی که همان مقابله با داعش است بازگشته و بر روی آن متمرکز خواهند شد، چرا که پس از شکست داعش و یافتن راه حلی سیاسی در سوریه است که در نهایت می توان بشار اسد را از قدرت کنار گذارد.
به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکایی در حالی روایت رسمی ‏دولت ترامپ را مبنی بر مسوولیت دولت سوریه در حمله شیمیایی شمال این کشور تکرار می کنند، که سوریه به کارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است. 
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص انجام شد. 
این در حالیست که ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده مبارزه می کند. 
حمله موشکی آمریکا بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است. - ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر