کد خبر: 18384
A
گزارش دیده بان ایران از بروز اختلاف در جمنا و حضور رئیسی :

رئیسی مستقل می‌آید/ جمنا تفریق شد

پس از نپدیرفتن ساز و کار این جبهه توسط سعید جلیلی؛ حالا خبر می رسد که حجت الاسلام رئیسی تصمیم دارد به صورت مستقل پا به عرصه انتخابات بگذارد.خبرگزاری ها روز گذشته طی انتشار خبری نوشتند: حجت الاسلام رئیسی، با توجه به اینکه در تحلیل‌های مشاوران خود، به این نتیجه رسیده است که حضور در انتخابات ریاست جمهوری با پرچم جمنا، نه تنها آرای وی را افزایش نمی‌دهد، بلکه امکان ریزش آرای وی را به دلیل انتساب به اصولگرایان در پی خواهد داشت، لذا به صورت مستقل پای در کارزار انتخاباتی ۹۶ خواهد گذاشت.

رئیسی مستقل  می‌آید/ جمنا تفریق شد

دیده بان ایران - گروه سیاسی:  «جمنا» یا همان جبهه نیروهای انقلاب اسلامی که عصر روز پنجشنبه گذشته «محمدباقر ذوالقدر» رییس این ساز و کار در سخنرانی خود اعلام کرد جمنا لفظ خوبی نیست و ما را با همان اسم نیروهای  انقلاب بخوانید. حالا این نیروهای انقلابی پس از سه ماه از شروع فعالیت خود دچار اختلاف شده اند و هر روز خبر جدیدتری از این اختلاف به گوش می رسد.

پس از نپدیرفتن ساز و کار این جبهه توسط سعید جلیلی؛ حالا خبر می رسد که حجت الاسلام رئیسی تصمیم دارد به صورت مستقل پا به عرصه انتخابات بگذارد.

خبرگزاری ایلنا روز گذشته طی انتشار خبری نوشتند: حجت الاسلام رئیسی، با توجه به اینکه در تحلیل‌های مشاوران خود، به این نتیجه رسیده است که حضور در انتخابات ریاست جمهوری با پرچم جمنا، نه تنها آرای وی را افزایش نمی‌دهد، بلکه امکان ریزش آرای وی را به دلیل انتساب به اصولگرایان در پی خواهد داشت، لذا به صورت مستقل پای در کارزار انتخاباتی ۹۶ خواهد گذاشت.

محمد علی نجفی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی هم روز گذشته در گفت و گویی با اشاره به اختلاف بوجود آمده در بین جبهه نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: اخباری که از روز گذشته تا امروز به دست آمده این است که هم جمنا در انتخاب آقای رئیسی دچار اختلاف شده است و هنوز قطعی نیست و هم خود آقای رئیسی برای حضور در انتخابات تردید پیدا کرده است، بنابر این حضور ایشان را قطعی نگیرید.

این در حالی است که پیشتر برخی کارشناسان سیاسی با مطرح شدن نام ابراهیم رئیسی برای گزینه مطلوب و نهایی جمنا معتقد بودند ، رئیسی از روز نخست گزینه نهایی جمنا بود. و حالا با گلایه هایی که برخی از اعضای این جبهه مطرح می کنند به نظر می رسد این گمانه زنی دور از واقعیت نبوده است.

نشست روز پنج شنبه جمنا بیشتر از آنکه به یک نشست برای طرح برنامه نامزدهای انتخاباتی باشد، به تریبونی برای حمله به حسن روحانی شباهت داشت که سعی می کردند از این فرصت برای تاختن به کابینه یازدهم استفاده کنند.

از طرفی آرای کسب شده توسط افرادی نظیر مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی حاکی از آن است که پشت پرده «جمنا» آنگونه هم ادعا می کنند شفاف نیست.

خروج میرسلیم  و نپدیرفتن سازوکار آن توسط حزب موتلفه  و انتقادات صریح اطرافیان محسن رضایی؛ و اکنون موضوع خروج رئیسی از جمنا می‌تواند زمینه شکست کامل جبهه مردمی نیروهای انقلاب را پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ فراهم کند.

اختلافی که شاید با کمی هوشیاری از سوی اصلاح طلبان می تواند به پیروزی شگفت انگیزی برای حسن روحانی تبدیل شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر