کد خبر: 18389
A

مرندی: شاید رئیسی کاندیدای نهایی جمنا نباشد/ جلیلی از آراء رئیسی کم می‌کند

عضو هیات موسس جمنا: در مجمع ملی اول نیز وقتی نام او مطرح شد صلوات های بلندتری حاضران فرستادند و رأی اول را هم آورد و در مجمع دوم نیز همین طور شد اما این الزاما به معنی این نیست که حتما ایشان انتخاب می شود در مجموع ملی دوم 5 نفر انتخاب شدند و باید دید در بررسی های بعدی و نظرخواهی که از مردم می شود باید دید چه کسی با اقبال بیشتری مواجه خواهد شد ممکن است او کاندیدای نهایی شود.

مرندی: شاید رئیسی کاندیدای نهایی جمنا نباشد/ جلیلی از آراء رئیسی کم می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نامه نیوز در گفتگو با علیرضا مرندی عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب نوشت: ممکن است ابراهیم رئیسی کاندیدای نهایی جمنا نباشد.

 

بخش‌هایی از گفتگو با علیرضا مرندی را در ادامه بخوانید؛

چون اقبال زیادی به آقای رئیسی است بهتر نبود که به جای انتخاب 5 نامزد منتخب در مجمع ملی دوم جمنا، نامزد نهایی مشخص می شد؟

نمی دانم چه عرض کنم. البته در مجمع ملی اول نیز وقتی نام او مطرح شد صلوات های بلندتری حاضران فرستادند و رأی اول را هم آورد و در مجمع دوم نیز همین طور شد اما این الزاما به معنی این نیست که حتما ایشان انتخاب می شود در مجموع ملی دوم 5 نفر انتخاب شدند و باید دید در بررسی های بعدی و نظرخواهی که از مردم می شود باید دید چه کسی با اقبال بیشتری مواجه خواهد شد ممکن است او کاندیدای نهایی شود.

5 منتخب مجمع دوم تا پایان مناظرات در صحنه رقابت خواهند ماند؟

حالا اگر یکی بگوید نمی خواهم بمانم نمی شود بگوییم "حتما در صحنه وایستا وایستا" یا احتمال دارد صلاح دیده شود که یک نفر به دلیل ضعف در مناظره یا موضوعی دیگر ادامه ندهد. فارغ از این مباحث قرار است تا یک مدت زمانی در صحنه بمانند و در مراحل آخر به یک نفر برسد.

نامزد حزبی موتلفه چرا وارد مکانیزم جمنا نشد؟

در مجمع ملی اول جمنا بود و نزدیک 400 رأی آورد.

در مجمع دوم جزء 10 نامزد معرفی شده حضور نداشت که در معرض رأی قرار گیرد؟

خیر، جزء 10 نفر نبود.

یعنی دیگر آقای میرسلیم در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نخواهد شد؟

خیر فکر نمی کنم. البته خداوند همه چیز را می داند اما قرار بر این نیست که بیاید.

اینکه آقای رئیسی و جلیلی هر دو در صحنه انتخابات تا آخر بمانند و با یکدیگر رقابت کنند باعث هم افزایی در سبد رأی اصولگرایان می شود یا آن را شکننده خواهد کرد؟

به هر حال یک مقدار از آرا کم می شود.

یعنی سمت آقای روحانی تقویت خواهد شد؟

بالاخره وقتی از اصولگرایان رأی کم شود قاعدتا به نفع آقای روحانی می شود. منطق این را می گوید.

رایزنی های جمنا با آقای جلیلی به چه سمت و سویی رفت؟ چرا نتوانستید او را قانع کنید؟

آقای جلیلی از ابتدا گفته بود خیلی جمنا را قبول ندارد.

به نظر شما انتخابات ریاست جمهوری چند ضلعی می شود؟

خیلی پیش بینی نمی توانم بکنم، افرادی هستند که گفتند به هر ترتیب می آیند خوب اگر این طور شود کسی نمی تواند جلوی آنها را بگیرد پس باید دید چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی می کنند و شورای نگهبان چه کسانی را تأیید صلاحیت می کند. اینها مولفه هایی است که نمی توانم الان پیش بینی کنم و بگویم انتخابات آینده چند ضلعی می شود.

برخی اخباری در شبکه های اجتماعی منعکس شد مبنی بر اینکه هزینه تشکیلات جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را شهرداری تهران پرداخت کرده است. آیا این اخبار صحت دارد؟

خیر. اینها از کمک های مردمی است که اعلام کردند. مثلا یک قسمت را در همان مجمع اول پزشکان کمک خیلی قابل توجهی کردند. البته من جزئیاتش را نمی دانم ولی می دانم خیر این طور نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر