کد خبر: 18405
A
دکتر روحانی در مراسم سالروز ملی فناوری هسته ای:

هنرمندان دیپلماسی، شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست را به کرسی نشاندند/ بدون مدیریت جهادی و انقلابی ممکن نبود

رییس جمهور با بیان اینکه فناوری هسته‌ای برای کشور ما ضرورت است، گفت:‌ اینکه مقام معظم رهبری بر ادامه این فناوری تاکید می‌کردند، تاکید و اصراری درست و به حق بوده است.

هنرمندان دیپلماسی، شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست را به کرسی نشاندند/ بدون مدیریت جهادی و انقلابی ممکن نبود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،‌ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در آئین یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: فناوری هسته ای برای کشور ما یک ضرورت است و این که رهبر معظم انقلاب ما همواره بر ادامه این فناوری تاکید می کردند، تاکید و اصراری درست و به حق بوده است.
رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: از طرفی دیگر ملت ما که در طول سال ها با فریاد، عمل، صبر و استقامتشان می گفتند انرژی هسته ای حق مسلم ماست، شعار، سخن و آرمان درستی را دنبال می کردند.
روحانی تاکید کرد: این شعار در خیابان، توسط هنرمندان دیپلماسی ما به لوزان، ژنو، وین و نیویورک منتقل شد. این هنرمندی بزرگی است که خواست مردم و شعار مردم در خیابان چگونه به یک لایحه بین المللی با ابعاد بسیار دقیق فنی، دیپلماسی، حقوقی تبدیل شود.

**42 پروژه هسته ای در یکسال؛ بدون مدیریت جهادی و انقلابی امکان پذیر نبود


وی اضافه کرد: گفتن این که انرژی هسته ای حق مسلم ماست از سوی یک ملت بسیار مهم است، اما در کنار حضور، سخن و خواست مردم، این متخصصان هستند که از لحاظ فنی باید این شعار را به عمل بنشانند،‌این حقوقدانان و دیپلمات های ما هستند که این حق را در مجامع ملی وبین المللی باید به کرسی بنشانند.
رئیس جمهوری تاکید کرد: هر سال که ما در 20 فروردین در یک همچون مکان هایی اجتماع کردیم، روزهای خوش حال کننده ای بود؛ برای این که جوانان غیور و پرتلاش ما، با مدیریت انقلابی و جهادی خود گام هایی در مسیر فناوری هسته ای به جلو برداشته بودند.
روحانی با بیان این که امسال با یک حرکت بسیار عظیم مواجه شدیم، تصریح کرد: 42 پروژه در طول سال 95، یعنی در طول یکسال اخیر به ثمر نشسته است. 5 پروژه را در این سالن شاهد بودید، بقیه پروژه ها را در نمایشگاه دیدیم و از سوی متخصصان توضیح داده شد.
وی خاطرنشان کرد: مگر امکان پذیر است، یک سازمانی، یک ملتی و جوانان غیوری، بدون مدیریت علمی، انقلابی، جهادی و بسیجی بتوانند در یکسال 42 پروژه مهم را به ثمر برسانند و برای ملت و جهانیان به نمایش بگذارند که انرژی هسته ای در بخش های مختلف زندگی ما بروز و ظهور دارد. 
رئیس دولت یازدهم با اشاره به برخی از دستاوردهای هسته ای رونمایی شده در آیین امروز، گفت: از این پمپ که در نیروگاه بوشهر استفاده می شود و به معنای فناوری در زمینه تولید برق هسته ای است، تا این سانتریفیوژ سنگ که برای صنعت نفت ما کاربرد دارد، تا پروژه هایی که در ساغند یزد دیدید که چگونه در انواع معادن ما به کار گرفته می شود و به چه زیبایی سنگ های پرعیار را از سنگ های کم عیار جدا می ساخت؛ تا پروژه ای که در البرز شاهد بودیم و برای اسکن جدید، رادیو داروهای جدید را تولید می کند و تا سیستم شتاب دهنده در قزوین که می تواند در علوم و فنون به کار آید. 
روحانی ادامه داد: روزهای پر فراز و نشیبی در صنعت هسته ای ما گذشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر