کد خبر: 18407
A

اظهارات سفیر دمشق در تهران درباره حمله آمریکا به سوریه

سفیر سوریه در تهران گفت، تجاوز آمریکا به فرودگاه الشعیرات راهبرد سوریه و هم‌پیمانان آن در جنگ علیه تروریسم را در بالاترین سطح تقویت نموده و اهداف تروریست‌ها و حامیان آنان را ناکام خواهد گذاشت.

اظهارات سفیر دمشق در تهران درباره حمله آمریکا به سوریه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران تأکید کرد: تجاوز آشکار به فرودگاه الشعیرات در مرکز کشور سوریه نمودی از رویکرد آمریکا مبنی بر بکارگیری تمامی اشکال و انواع تروریسم، کشتار، ویرانگری و نقض حاکمیت کشورها به منظور خدمت به اهداف آمریکا و صهیونیسم توسعه‌طلب و سلطه‌گر است.

محمود در اظهارات خود گفت، هدف از این تجاوز که با هماهنگی رژیم صهیونیستی و حامیان ترویست‌ها در منطقه انجام گرفته، جبران شکست‌ها و ضربات سهمگینی است که تروریست‌ها و حامیانشان در سوریه از ارتش سوریه و جبهه مبارزه با تروریسم شامل ایران، روسیه و حزب‌الله و دوستانشان خورده‌اند.

سفیر دمشق در تهران تأکید کرد، این تجاوز آمریکا بر عزم و اراده ملت، ارتش و دولت سوریه در ادامه جنگ و اقدام در بالاترین سطح علیه تشکیلات تروریسم و  شکست دادن آنان و پاکسازی سرزمین‌های سوری از تروریست‌ها می‌افزاید.

محمود اظهار داشت، این تجاوز آمریکا که از گسترش و فراگیر شدن تروریسم حمایت می‌کند و در راستای تحقق هدف خود که ضربه زدن به تلاش‌ها و اقدامات ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم است، ناکام خواهد ماند. این اقدام راهبرد سوریه و هم‌پیانان آن در ایران و روسیه در جنگ علیه تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه و منطقه را تقویت خواهد نمود.

وی خاطرنشان کرد، این تجاوز آمریکایی در ماهیت خود در راستای نقشه‌های واشنگتن جهت حمایت از تروریسم در سوریه و هدف قرار دادن جبهه واقعی مبارزه با تروریسم قرار می‌گیرد و تاکیدی است دوباره بر مشارکت تمام‌عیار میان تشکیلات تروریستی، آمریکا و مزدوران آن در منطقه که در یک سقوط ننگین اخلاقی و انسانی بی‌سابقه این تجاوز را همراه با تشکیلات تروریستی جشن می‌گیرند.

محمود گفت: بهانه‌های غیرواقعی و واهی که ایالات متحده آمریکا جهت توجیه تجاوز آشکار خود به کار می‌گیرد، برای همگان نمایان شده و این هم وارونه جلوه دادن این واقعیت‌ است که تشکیلات مسلح تروریستی تنها دارندگان این تسلیحات هستند که در مکان‌های متعددی از خاک سوریه با همکاری کشورهای حامی این تجاوز، انبار گردیده است. ارتش سوریه دارای چنین سلاح‌هایی نیست و هرگز از آن استفاده نکرده است. ارتش سوریه بکارگیری این سلاح‌ها در هر زمان و مکانی را محکوم می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر