کد خبر: 18429
A

نماینده فریمان در مجلس: دولت با افزایش اعتبار ستاد بحران خراسان رضوی موافقت کند

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست با افزایش اعتبار ستاد بحران استان خراسان رضوی به مبلغ یک صد میلیارد تومان موافقت کند.

نماینده فریمان در مجلس: دولت با افزایش اعتبار ستاد بحران خراسان رضوی موافقت کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خانه ملت، احسان قاضی زاده هاشمی در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس با بیان این که 1850 خانه در زلزله اخیر در استان خراسان رضوی ویران شد، گفت: روز چهارشنبه- 16 فروردین ماه سال جاری- ساعت 10:39 صبح زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر با نقطه کانونی سفیدسنگ فریمان بخش وسیعی از استان خراسان رضوی را لرزاند.
نماینده مردم فریمان، سرخس، احمدآبادو رضویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این زلزله موجب خسارت به 57 روستا در شهرستان های فریمان، تربت جام، سرخس و بخش رضوی شهرستان مشهد شد و از روز چهارشنبه بیش از 520 پس لرزه رخ دادکه قریب 100 پس لرزه آن با بزرگی بیش از 3 ریشتر بوده است که بزرگترین پس لرزه 5.4 ریشتر بوده است.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در این زلزله متاسفانه یک نفر از اهالی حوزه انتخابیه فوت کرد و 40 نفر نیز مصدوم شدند که هم اینک 4 نفر از مصدومان در بیمارستان بستری هستند .
وی تصریح کرد: از50 روستای آسیب دیده، 18 روستا تقریبا 70 الی 100 درصد تخریب شده اند و1850 خانه ویران شده اند و به محیط های دامی و دامداری، مدارس، خانه های بهداشت، قنوات روستاها خسارت جدی وارد شده است و ضمن سپاس از بنیاد مسکن که مبلغ 7 میلیون تومان اعتباربلاعوض و 20 میلیون تومان وام با کارمزد 5 درصد تصویب کرده اند از دولت تقاضا دارم ضمن حفظ وام اعطایی 20 میلیون تومانی اعتبار بلاعوض را حداقل به 15 میلیون تومان افزایش دهند تا حداقل 1850 خانه ویران شده تا قبل از زمستان امسال بازسازی کامل شوند.
نماینده مردم فریمان، سرخس، احمدآبادو رضویه در مجلس ادامه داد: از دولت تقاضا دارم با پیشنهاد افزایش اعتبار ستاد بحران خراسان رضوی به مبلغ یکصد میلیارد تومان موافقت کنند و برای بازسازی زیرساخت های تخریب شده در نقاط زلزله زده فریمان، رضویه، تربت جام و سرخس مبلغ 40 میلیارد تومان تخصیص دهند.
قاضی زاده هاشمی در نطق خود از زحمات و تلاش شبانه روزی جمعیت هلال احمر ونیروهای مسلح، بسیج، نیروی انتظامی، ارتش تشکر کرد.
وی افزود: از حضور دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت الاسلام ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی درمنطقه نیز سپاسگزاری می کنم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر