کد خبر: 18476
A

بیادی: جمنا شکست خورد/ ورود جمنایی‌ها با عنوانی جدید در انتخابات شوراها

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان گفت: با اطلاعات حاصله و گزارش‌هاى رسیده از جلسات، جمنا قطعا در انتخابات شورا نیز در قالب دیگری حضور خواهد داشت. تاکنون جلساتی را برگزار و حدود ٦٠ نفر را انتخاب کرده‌اند.

بیادی: جمنا شکست خورد/ ورود جمنایی‌ها با عنوانی جدید در انتخابات شوراها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسن بیادی درباره احتمال ائتلاف اصولگرایان در انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: از آنجا که "جمنا" نتوانسته تمامی احزاب و گروه‌های اصولگرا را با خود همراه کند در انتخابات ریاست جمهوری موفق نخواهد بود و نتیجه انتخابات شورا هم از این امر مستثنى نیست.

به ادعای بیادی، جمنا از گروه‌های تمامیت‌خواهی تشکیل شده بود که خود را اصولگرا معرفی کردند.

او گفت: در حقیقت پشت‌پرده این‌ گروه‌ها کسانی هستند که خط و مسیر اصلی تفکرات جمنا را بصورت یکطرفه مشخص می‌کنند و گروه‌های دیگر اصولگرا حتی در انتخاب افراد هیچ نقشی ندارند.

بیادی با تاکید براینکه در لیست منتسب به جمنا برای انتخابات شوراها حضور ندارد، گفت: معتقدم جمنا نه در انتخاب لیست شان توسط مردم و نه در ادامه فرآیند شورا، در صورت پیروزى موفق نخواهند بود.
 در همین حال، ابوالقاسم رئوفیان بیان اینکه حزب اسلامی ایران زمین به جمنا نپیوسته ادامه داد: ما ساز و کار جمنا را از ابتدا همراه با اشکالات فراوانی می‌دیدیم و تذکرات فراوانی نیز در این‌باره داده بودیم  اما متاسفانه تذکرات هم موثر واقع نیفتاد و خروجی آن نیز از نظر حزب ما قابل قبول نیست و معتقدیم نمی‌تواند اجماع همه طیف‌های اصولگرا را به همراه داشته باشد.

دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین بابیان اینکه اغلب 5 نفر از منتخبین جمنا که پایداری‌ها را نمایندگی می‌کنند مورد تایید طیف‌های معتدل اصولگرایان نیست، گفت: طیف‌های اصولگرایی که از ابتدا با جمنا حرکت کردند و همراه بودند امروز از این نتیجه خشنود و راضی نیستند اما به لحاظ تعهداتی که دارند اگرشده به ظاهر هم حفظ وحدت می‌کنند و این وحدت هم در حقیقت وحدت ظاهری است.

او با بیان اینکه ما در بهمن‌ماه انصراف خود را از جبهه ایستادگی ایران اسلامی اعلام کردیم وبه عنوان اعتراض به تصمیم جبهه درپیوستن به جمنا بدون رعایت قواعد و ضوابط یک کار تشکیلاتی و نادیده گرفتن الزامات منشور مصوب جبهه از آن کناره گیری کردیم، افزود: به نظر ما همه طیف‌های اصولگرا ازنتیجه جمنا رضایت ندارند و از همان ابتدا مشخص بود که خروجی جمنا نشان‌دهنده غلبه تفکر پایداری‌ها و یکتایی‌هاست و احزاب معتدله اصولگرا مانند جبهه ایستادگی ایران اسلامی واحزاب معتدل اصولگرا امتیازی راکسب نخواهند کرد و در حقیقت اجازه کسب امتیاز به آنها نمی‌دهند.

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این اتحاد ظاهری که شما از آن نام‌بردید در ادامه به تفرقه میان اصولگرایان تبدیل شود گفت: از ابتدا همه اصولگرایان با جمنا به اجماع نرسیدند و این دور از تدبیر است که همه احزاب اصولگراها همه تخم‌مرغ‌هایشان را در یک سبد قرار دهند. در انتخابات سال ۹۲ هم جبهه ایستادگی به طور مستقل نامزدهای شوراها و نامزد ریاست‌جمهوری را معرفی کرد و اتفاق خاصی هم نیفتاد. اصولگرایان در انتخابات مجلس ۹۴ طعم تلخ شکست را چشیدند چرا باید از یک سوراخ چندین‌بار گزیده شویم.

او ادامه داد: آقای رییسی به لحاظ شخصیت و کاراکتری که دارد پدیده‌ای جدا از دیگر کاندیدهای حاضر در لیست جمناست و معتقدیم بانگاهی عمیقتر به مسائل و بطور ویژه از دیگران باید مورد ارزیابی قرار بگیرند چون از جایگاه تولیت آستان قدس رضوی منصوب ازسوی رهبری پا به عرصه رقابت خواهندگذاشت و در هرصورت چه رای نیاورد و چه انتخاب بشود تحلیلهایی را در پی خواهد داشت لذا با نگاهی عمیقتر و همه جانبه‌تر درمورد ایشان به تصمیم خواهیم رسید.- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر