کد خبر: 18489
A

روایت محمود صادقی از تخلفات نجومی در قوه‌قضاییه/ پرداخت ۲۸۵ میلیاردتومان پاداش بیشتر از حد قانونی

عضو فراکسیون امید، نسبت به عملکرد قوه قضائیه انتقاد کرد و گفت:اخیرا براساس گزارش که دیوان محاسبات ارائه کرده است به میزان ده برابر تخلفات حقوق نجومی در خود قوه قضائیه پرداخت‌های مازاد رخ داده است.

روایت محمود صادقی از تخلفات نجومی در قوه‌قضاییه/ پرداخت ۲۸۵ میلیاردتومان پاداش بیشتر از حد قانونی

به گزاش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،‌ محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مجلس در نطق امروز خود به انتقاد از شیوه کار مجلس پرداخت و گفت: رئیس محترم مجلس در هفته گذشته با غیرعلنی کردن مجلس اظهارات بسیار مهمی را مطرح کردند ایشان با برشمردن 22 چالش مهم کشور،‌مجلس را به بازنگری شیوه کارش دعوت کرد. بنده فکر میکنم برای مقابله با این چالش ها، حتما متناسب با پیشنهاد ایشان-لاریجانی- باید قوه قانونگذاری بازنگری اساسی در شیوه کارش انجام دهد.

وی افزود: متاسفانه آحاد نمایندگان نه در قانون گذاری و نه در نظارت کنش فعالی ندارند، غالبا ما با طرح های از پیش تعیین شده مواجه هستیم و در صحن مجلس از اظهار نظر تخصصی برخوردار نیستیم. سازوکارهای مدیریتی و اجرایی مجلس از شفافیت کامل برخوردار نیستند به عنوان نمونه ما نمی دانیم چه مقدار به صورت ماهانه و در قبال چه مواردی به حساب ما واریز می شود تا بعد از 4 سال پاسخگو باشیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس،‌معتقد است:«در فرایند قانون گذاری اشکال هایی به چشم میخورد،‌به عنوان نمونه در بررسی لایحه بودجه 96 نقصیه هایی به چشم می خورد که من از هیئت رئیسه درخواست می کنم به این نکات توجه کنند. به طور مشخص در فرایند بررسی تبصره 21 لایحه بودجه 96 چه در کمیسیون تلفیق، صحن و حتی پس از تصویب و ابلاغ بودجه، نقیصه های عجیبی به چشم می خورد. اول اینکه بعد از تصویب تبصره 21 که مربوط به ممنوعیت سپرده گذاری دستگاه های اجرایی است، به طور عجیبی رئیس یکی از قوای دیگر هیئت رئیسه را فرا می خواند به تصویب این تبصره در کمیسیون تلفیق اعتراض می کند که مغایرت با اصل تفکیک قوا دارد. اما نهایتا به صورت عجیبی،‌ قسمت صدر بند 2 تبصره 21 در بودجه ابلاغی که در مجلس تصویب شده بود،‌حذف شد.»

صادقی در پایان با اشاره به محدودیت‌هایی که نمایندگان در بعد نظارت با آن مواجه هستند، تأکید کرد: این نقصیه های وجود دارد که ما خواهش می کنیم تا مجلس شیوه کارش را درست کند.‌حتی در بعد نظارتی هم محدودیت هایی وجود دارد،‌ دیوان محاسبات ما را محرم نمی داند، به ما اعلام نمی کنند. اخیرا براساس گزارش که دیوان محاسبات ارائه کرده است تخلفات گسترده ای به خصوص در نهادهایی که مدعی مبارزه با حقوق های نجومی هستند،‌به میزان ده برابر تخلفات حقوق نجومی در خود قوه قضائیه پرداخت های مازاد رخ داده است.رقم 285 میلیارد تومان مازاد بر حد قانونی به عنوان پاداش ها پرداخته شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر