کد خبر: 18492
A

قهر نماینده شاعرپیشه /علی مطهری عذرخواهی کرد /رئیس کمیسیون معترض شد/حواشی سوال از طیب‌نیا

جلسه استیضاح از وزیر اقتصاد، با حاشیه‌ همراه شد. تذکر مطهری مبنی بر تمام شدن زمان صحبت‌ها دلخوش برای قرائت سئوال، موجب قهر این نماینده شاعر پیشه شد، نکته‌ای که در نهایت مطهری تلاش کرد با شوخی و خنده آن را ختم به خیر کند.

قهر نماینده شاعرپیشه /علی مطهری عذرخواهی کرد /رئیس کمیسیون معترض شد/حواشی سوال از طیب‌نیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سئوال از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار جلسه علنی امروز-دوشنبه، 21 مجلس- قرار داشت.

کریمی قدوسی نماینده‌ای بود که وزیر را برای پاسخگویی به سئوالاتی درباره در خصوص چرایی توقیف اموال و دارایی‌های ایران در محاکم بین‌المللی، سرنوشت سپرده‌های موسسه میزان و علت قاچاق گسترده و مبارزه نکردن دولت با آن به مجلس فرا خوانده بود.

اما بررسی این دستور از همان ابتدا با حاشیه ای همراه شد. ماجرا از این قرار بود که کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس برای طرح سوال جواد کریمی‌قدوسی از وزیر اقتصاد پشت تریبون رفت و قرائت سئوال را آغاز کرد، با تذکر مطهری- که ریاست مجلس را برعهده داشت- مواجه شد.

مطهری  تذکر داد که فرصت دلخوش برای طرح سوال تمام شده و از وی خواست که خلاصه سوال را مطرح کند، اما دلخوش از این کار امتناع کرد و در پاسخ به مطهری گفت: من هنوز فرصت دارم و باید سوال را کامل بخوانم، اما علی مطهری بر درخواست خود اصرار کرد که در این هنگام دلخوش به نشانه قهر تریبون را قهر کرد.

قهر دلخوش چنان ادامه دار بود که حتی وقتی محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برای اعتراض به جایگاه هیئت رئیسه و نزد مطهری رفت و برای دلجویی از دلخوش خواست که به پشت تریبون بازگردد، دلخوش خواسته هم کمیسیونی خود را اجابت نکرد و به قهر خود ادامه داد.

این رفتار دلخوش موجب شد تا مطهری به دست به دلجویی او بزند و گفت: ما در مجلس قهر نداریم و نمایندگان نباید قهر کنند. آقای دلخوش از نمایندگان مجرب هستند و ما خیلی مشتاق هستیم اشعار ایشان را بشنویم و اگر باعث کدورتی شده، بند از وی عذرخواهی می‌کنم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر