کد خبر: 18503
A

اعلام تائید صلاحیت‌ شدگان انتخابات شوراها تا سه روز آینده

رییس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: بررسی صلاحیت ثبت‌نام کنندگان در مرحله بررسی و رسیدگی چهارم قرار دارد و پس از آن هیئت اجرایی ظرف سه روز آینده فرصت دارند تا براساس مستندات و طبق ماده قانونی 26 و 29 افراد مشمول و کسانی که دارای محکومیت کیفری یا سایر سوابق ممنوع هستند را اعلام کنند.

اعلام تائید صلاحیت‌ شدگان انتخابات شوراها تا سه روز آینده
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  با اشاره به تایید صلاحیت نامزدهای شرکت کننده در انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: اکنون بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان در مرحله بررسی و رسیدگی چهارم قرار دارد و پس از آن هیئت اجرایی ظرف سه روز آینده فرصت دارند تا بر اساس مستندات و طبق قانون 26 و 29 افراد مشمول و کسانی که دارای محکومیت کیفری یا سایر سوابق ممنوع هستند را اعلام کنند.
 
محمد محمودی شاه نشین افزود: پس از اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده، پرونده افراد تحویل هیئت‌های نظارت بر شوراها می‌شوند تا طبق قانون در لیست موتلفان یا مستقلان وارد چرخه انتخابات قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: اما آن دسته از افرادی که صلاحیت آنها تایید نشده است، می‌توانند اعتراض خود را به هیات های نظارت اعلام کنند و هیات نظارت بر استانها در بررسی مجدد اگر واجد شرایط بوده یا رد صلاحیت شوند طبق رای هیات نظارت بر استانها تعیین تکلیف خواهند شد.
 
محمودی شاه نشین با اعلام رضایت از عملکرد حوزه‌های انتخابیه  گفت: استقبال زیادی از سوی نامزدهای انتخاباتی برای ثبت‌نام صورت گرفت اما با توجه به آمادگی حوزه‌های انتخابیه، ثبت‌نام با مشکل خاصی مواجه نشد و این امر به بهترین شکل انجام پذیرفت.
 
وی افزود: انتخابات شوراهای اسلامی ۱۵۰ شهر در کشور به صورت الکترونیکی برگزار می شود که از این تعداد ۱۹ شهر متعلق به استان تهران هستند.
 
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ابراز امیدواری کرد مراحل دیگر انتخابات مانند مرحله ثبت نام به خوبی و بدون مشکل طی شود و تاکید کرد: ناظران انتخابات آموزش‌های لازم را دیده اند و در آینده نیز آموزش های مورد نیاز به آن ها داده خواهد شد تا نظارت بر انتخابات به بهترین شکل صورت پذیرد.
 
نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بر این شد که آمار روستاها و شهرها از سرشماری سال ۹۵ باشد و همچنین انتخابات در  ۱۰ هزار شعبه از شهرها و روستاها که اعضای شوراهایشان ۷ تا  ۹ نفر هستند به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
 
محمودی شاه نشین با بیان اینکه چندین بار رای گیری آزمایشی توسط دستگاه‌های رای گیری الکترونیکی انجام شده است اضافه کرد: در شهرهایی که تعداد اعضای شوراهای آنها بین ۷ تا ۹ نفر هستند، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد که تعداد شهرهای مجری انتخابات الکترونیک در مجموع ۱۵۰ شهر در سراسر کشور است.
 
وی در مورد نحوه بررسی و کنترل دستگاه های رای گیری الکترونیکی اظهار داشت: درصورت بروز خطا و مشکل در رای‌گیری الکترونیکی امکان شمارش مجدد آرا وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی برای نامزدهای انتخاباتی نیست.- شهرفردا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر